Le Pech Frankrijk 26-06-2022 28 km

26 juni 2022 - Le Pech, Frankrijk

Op tijd weg droog en 17 graden. Het verbaasden ons wel gisteren avond alles gesloten en vanmorgen om half 8 al een grote markt. Helaas rond 9 uur regen . Regenjassen aan . Maar bij de koffie ( half 10 ) weer droog.  De rest van de dag droog tot half twee ,dus de laatste 2 km toch maar geen regenjas aangedaan. Voor we bij de gite waren nog een flinke klim naar boven. Ik had onderweg de etappe al een 8 gegeven. Lekker vlak nauwelijks klim werk, temperatuur 17 graden. Nauwelijks regen , ondanks zondag, cafe voor koffie open om half 10. Om half een picknicken met een deel van de groep die gelijker tijd deze route lopen. Heerlijk zachte broodjes. Zeer welkom na 16 dagen stok ( oud ) brood. Wel 28 km gelopen vandaag. Maar dat is geen probleem onder deze omstandigheden. Ook niet met een rugzak van 9 kilo. De beentjes kunnen de kilometers wel aan als er geen klimwerk in zit. Alleen het laatste klimmetje deed even pijn. Dus een zeven en half voor deze etappe.  Gite is een mooi oud huis met wat kamers in het oude gedeelte voor pelgrims. Zelf slaap ik alleen in de huiskamer ,keuken ,eetkamer. Overige bedden waren bezet. Kon ook nog op de sofa slapen, mocht kiezen. Waren als eerste aanwezig dus daar gebruik van gemaakt door vlug de badkamer in te gaan.  Dus als eerste fris en om 4 uur alles op orde . Eten is om 7 uur ben benieuwd wat we eten. Tijd om wat statistieken door te nemen en de uitgave even bekijken en berekenen. 309 km in 13 wandeldagen werkelijk gelopen. Gemiddeld  23.5 km per dag. Route boek geeft 330 km  in 14 etappes aan maar dat is ivm geen slaapplaats eerder dus de camino bus genomen naar eerste slaapgelegenheid.  Helaas geen terras vandaag zitten boven op de berg  . En het weer is er ook niet naar. Veel kantoortijd maar Arjen heeft er niet veel zin in . Om de tijd door te komen thee gezet en de glazen omgespoeld.? Misschien krijgen ik wel korting.. jammer dat mijn frans zo slecht is. Anders was het net of ik een eigen gite had  . Eigenlijk geen slecht idee.  Het avondeten was prima  groente soep, heerlijke kip met linzen ,chocolade  toetje en een groot stuk cake en natuurlijk de wijn. Na het eten heb ik mijn afwastaak maar hervat na 16 dagen. Maar dit keer alleen in de vaatwasser gezet. En ook nog wat koffie gezet. Morgen een halve etappe. Gaan naar Cahors ongeveer 13 km is de etappe maar zullen s'middags dan wel cultuur gaan opdoen. 🍺🥐🍷🦆. Maar dat is voor morgen.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Wie zijn zolen verslijt verspilt zeker geen kostbare tijd.

1. Trees:
    26 juni 2022
    Respect Jan en Arjen.... en leuk om jullie zo te volgen ... 13 km is nu een eitje natuurlijk,
    groetjes
  2. Harrie van Gool:
    26 juni 2022
    Geen regen en 17 graden is ideaal loop weer , maar het valt ons op dat jullie geen last hebben van loslopende honden bij boerderijen en dergelijke .onze kennis en hadden daar veel last van . maar goed we wensen jullie nog veel wandel plezier.hou vol bikkels 🧑‍🦯🚶👍👍🍺🍺
  3. Jan Cranenburg:
    27 juni 2022
    Ze zijn erwel maar tot nu toe allemaal vrij rustig van aard.
  4. Bar:
    Lekker weer