Pedrouzo Spanje 14-08-2022 20 km

14 augustus 2022 - Pedrouzo, Spanje

De voorlaatste dag is aangebroken. Rustig geslapen met drieën op de zaal. Wij verbazen ons dat ondanks de drukte er genoeg bedden leeg waren. Maar ja wij gaan ook voor de iets duurdere auberges en vandaag ook weer een pensioen. Afspraak is afspraak vakantieweek met wat wandel kilometers. Rond half 8 vertrokken ,na de koffie en de cola pauze om kwart voor 12 in het pensioen.  Verder vandaag alleen ons lopen verbazen van wat er allemaal loopt zo op de camino. Geen pelgrims ook al hangen zich vol schelpen en andere dingen. En stokken als je die hebt dan ben je een echte. 🤒 .  Ook de term poesie pelgrim begin ik te begrijpen. Ze lopen zonder enige bagage.  En ook meiden nemen het letterlijk ,bijna zonder kleren want ja alles moet bruin worden.  Ook als je geen strand vakantie hebt. Foto ontvangen van de eerste van de groep die zijn aangekomen in Santiago. Geweldig mooi 750 km doe ze het maar eens na. Nogmaals veel dank aan de groep waar we mee mee liepen met name mijn ottermeisje en Boris-Jan  vooral omdat we Nederlands konden praten en dat schept zo wie zo al een band zonder de rest wat te kort te doen . Ze deden toch zomaar 750 km. Ik moet dit schrijven om ons zelf wat op te hemelen ( bijna 1600 ) 🤣 maar ik meen het wel veel respect en petje af.  Sorry  de druk is er wel vanaf. Ook ik heb onderweg weleens gedacht als alles maar heel blijft. Heb mensen onderweg zien ploeteren van de pijn. Tot 10  of meer pijnstillers  per dag. Wij ,Arjen en ik hebben altijd voor ogen gehouden doseer en Santiago ligt er volgende week ook nog.  En je doet het niet zomaar over dus probeer ( niet altijd mogelijk) teleurstellingen te voorkomen. Zijn we redelijk in geslaagd.  Alles nog heel alhoewel Arjens schoenen aardig beginnen te slijten. De ontspanning neemt de overhand. Het serieuze werk komt later weer bij het opmaken van het camino boek. En ik zal na morgen nog wel wat doorsturen. Want ook de afronding net als de voorbereiding  wil ik met jullie delen. Even zitten rekenen vandaag 9 weken op pad en met morgen erbij 64 dagen en 1600 km. Wel 25 km per dag gemiddeld. En als je vroeg binnen bent toch maar even lunchen. Daarna spullen in orde maken en siesta houden. Ook even kijken of er al bekende caminogangers ergens op het terras zitten.  Want we hebben het idee dat vele 40 km gedaan hebben ivm zondag en dan morgen naar huis. De meeste hebben de terugreis per bus ,vliegtuig of trein al vastliggen. Daarom wordt het toch nog haasten de laatste dagen. Eigenlijk jammer na 32 dagen lopen. Maar zo als al eerder gezegd ieder zijn eigen camino.

Beste volgers hartelijk bedankt voor jullie doorzettingsvermogen om elke dag de blog te lezen. Mijn groepje op afstand.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Achteruit kijken is prima zolang je maar vooruit blijft denken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Trees:
    14 augustus 2022
    9 weken, voor mij zijn ze omgevlogen, ik ben blij dat je de afronding nog met ons gaat delen, kunnen we langzaam afkicken. Heren mijn hartelijke dank voor dit prachtige avontuur 😍
    🙋
  2. Jan Cranenburg:
    14 augustus 2022
    Jij bedankt voor het volgen.
  3. Gabri van Dijk:
  4. Bar:
    14 augustus 2022
    Dat was het weer bijna. Tjonge jonge.
  5. Jan Cranenburg:
    14 augustus 2022
    Het weer is ook bij het einde daar weer. Weer of geen weer we gaan weer
  6. Gabri van Dijk:
  7. Lia Van gool:
    15 augustus 2022
    Bedankt Jan voor de mooie verslagen
    Die ga ik zeker missen
    Maar het mooiste is dat je het vandaag bereik
    Heel knap ik doe het je niet na 👍👍👍👍🥳🥳🥳🥳🤗
  8. Harrie van Gool:
    15 augustus 2022
    Bikkels bedankt voor de mooie verhalen,en foto's. Nog succes en plezier de laatste dagen, en tot ziens in Tilburg.🚶🧑‍🦯🍻🍻🚶🧑‍🦯🍺
  9. Hetty:
    15 augustus 2022
    Bikkels,fijne verhalen en een goede thuiskomst