Santiago de Compostela Spanje rustdag 16-08-2022

16 augustus 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Vandaag na 8 uur wakker. Heerlijk geslapen. Er staan 3 dingen op het programma die moeten gebeuren. Trein regelen voor morgen, stempelkaart verzilveren en eten en drinken voor de treinreis. En nu weet ik het zeker toeval bestaat niet. We komen bij het hotel beneden en er wordt geroepen Jan Jan en wie komt daar aan, mijn ottermeisje op weg naar de trein. Dus de dag begint dus wel heel fijn. Niet veel tijd want ze mag zeker de trein niet missen. Een knuffel en weer verder. Koffie en certificaat ophalen. De groep had gisteren 40 minuten in de rij gestaan. Dus wij dachten dat wordt nog wat want er viel ook wat regen. We kwamen er aan en hadden nummer 112 en 113 dus dat gaat wel even duren dachten we. Maar op het bord verscheen nummer 112 en kon Arjen al naar binnen en ik even later.

20220819_124800

He he poe poe nou nou ja ja is dat even geluk hebben.  Nog maar een bakkie doen en dan naar het station. Grote ellende geen plaats in de trein naar Madrid. De komende dagen. Dus zoeken hoe we terug komen. Zal vliegen worden. Ook nog een hele klus. Om via een website die moeilijk werkt eea vast te leggen .Zodra de bevestiging per mail binnen was de bevestiging uitlaten printen bij de receptie.  Morgen vanuit Santiago de Compostella naar Bilbao en vandaar naar Eindhoven. Dus geen trein reis van 26 uur. Elk nadeel heeft zijn voordeel.  Alleen kunnen we onze stokken niet meenemen denk ik. Zou jammer zijn, maar ik denk maar zo ze hebben hun dienst bewezen. En kan altijd weer een nieuwe maken. We zullen zien. Jammer van het weer vandaag veel regen. Maar weer van alles gebeurt. Mensen die we ontmoet hebben en gesproken stappen zomaar een tapa bar binnen waar we zitten.

20220815_161341

Het is net een grote familie die elkaar altijd en onbewust weer tegenkomt. Toeval bestaat niet.  Geen kantoortijd vandaag wel onder het genot van een wijntje samen even teruggekeken op onze camino. Zo vanavond nog heerlijk eten en genieten van de hotelkamer en dan morgen op naar Nederland.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Wat is er mooier dan herinneringen die je de rest van je leven zult koesteren.?