Santiago de Compostela Spanje 15-08-2022 20 km

15 augustus 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Laatste loop etappe vandaag. Noem het loop etappe omdat de komende dagen ook een onderdeel uitmaken van onze reis. Waar een begin is is ook een eind. Santiago is de bestemming maar niet het einde van onze camino. In ieder geval zo voel ik dat nu. Ik heb het gevoel ( als het me gegeven is ) dat ik hier nog een keer terugkom. Om 7 uur koffie en half 8 op pad. Voor negen uur koffiestop met wat te eten reeds 7.5 km gelopen. En daarna doorgelopen en om half twaalf op het plein.  Al met al even een moment van stilte en daarna geweldig we zijn er.

20220815_112930

Even wat bekende begroet. Maar de onze oude groep stond net in de rij voor de dagelijkse mis. Maar de dag is nog lang. Zodra Arjen eea gemeld had op facebook en in andere groepsapps de felicitaties binnen kwamen  begonnen de nuchtere kerels ook wel te beseffen iets gedaan te hebben waar ze trots op kunnen zijn. Rond 1 uur weer de lieverds uit de groep ontmoet. Deed me goed om ze weer te zien en te spreken. En een afspraak gemaakt voor later in de middag. Ze hadden rust nodig gisteren tot laat feest gevierd. Gezellige middag gehad met bekende wandelaars.. s,avonds gegeten met de oude groep super gezellig. Maar ook een afscheid feestje. Het valt zwaar.  Ook wel blij dat we weer even samen waren . Maar het leven gaat door. Weer terug met beide benen op de grond. Morgen e.e.a. regelen en dan woensdag terug naar huis. Het leek een lange tijd maar zo snel voorbij.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Al gaat de tijd nog zo snel de herinneringen blijven wel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Chantal:
    15 augustus 2022
    Geweldig gedaan, trots op jullie!
  2. Jan Cranenburg:
    Vooe herhaling varbaar👨‍🦯👨‍🦯☺
  3. Gerry:
    Kanjers 💪💪
  4. Jan Cranenburg:
    16 augustus 2022
    Ja je weet geen uitdaging is te groot als ik er zelf achter sta.
  5. Bar:
    15 augustus 2022
    Weer heel mooi, klinkt een beetje weemoedig.
  6. Jan Cranenburg:
    Wee. R en moedig . Maar weer geen weer maar wel weer weergaloze ervaring
  7. Lia Van gool:
    Geweldig gedaan
    Zie je nu wel dat het besmettelijk is 😂😂😂
    Ik ken mensen die dat soms elk jaar
    Deden
    Jaren lang👍👍🥳🥳
  8. Jan Cranenburg:
    😊😊😊
  9. Harrie van Gool:
    16 augustus 2022
    Kanjers je hebt een prestatie geleverd om trots op te zijn. gefeliciteerd 👍👍🚶🚶🧑‍🦯🧑‍🦯🤜🤛🚅🚊🚉🚞 tot in Tilburg.
  10. Jan Cranenburg:
  14. Jan Cranenburg:
    🥳😎
  15. Merian Cranenburg:
    16 augustus 2022
    Wat een geweldige prestatie weer voor bijde mooie momenten en hele mooie herinneringen, geniet nog even van het afsluiten van deze bijzondere reis en dan veilig weer naar huis toe .
    Pim en Maartje en Martijn en ik zijn super trots op jullie xxxxxxx
  16. Jan Cranenburg:
    🥰🙃🤪
  17. Marjolijn en Ronald:
    16 augustus 2022
    Gefeliciteerd Jan en Arjen met deze geweldige prestatie. Iets om trots op te zijn en een mooie herinnering waar jullie nog lang over na zullen praten. Geniet ook vooral van de afsluiting van jullie reis en daarna lichamelijk en mentaal bijkomen van deze afgelopen weken.
    Groetjes Ronald en Marjolijn
  18. Jan Cranenburg:
    16 augustus 2022
    Dank je wij hebben genoten en genieten nog steeds
  19. Evert Slager:
    Goedemiddag Jan
    Prachtig dat je het gehaald hebt , ik heb genoten van al je verhalen.
    Bedankt dat ik je volgen mocht en zo ook nogmaals de Camino zijdelings mee mocht beleven.

Gr Evert Slager
  20. Jan Cranenburg:
    👨‍🦯👨‍🦯👍
  21. Leonie:
    16 augustus 2022
    Gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie! 👍🏻🍻
    Ik heb genoten van jullie verhalen en wacht graag de bijgewerkte versie af😉
  22. Jan Cranenburg:
    Ga mijn best doen. 👨‍🦯👨‍🦯😊