Arzua Spanje 13-08-2022 29 km

13 augustus 2022 - Arzúa, Spanje

Lekker geslapen van de wekker wakker geworden. En dat wil wat zeggen. Ook een fotootje van ons ontbijt anders denken jullie dat we alleen maar culinaire eten. Misschien sluipt de vermoeidheid er toch stiekem in of bij het eten gisteren te veel gedronken. Zal wel een combinatie zijn van beide. Wel goed doorgelopen maar wel wat zware bovenbenen dus toch de wijn en de afstand denk ik. Maakt ook niet uit om 2 uur weer het (heertje) niet alles droog en we konden ook niets buiten drogen. Wilde het t shirt aan doen dat ik voor mijn verjaardag heb gekregen van de groep. Maar dat vond ik toch zonde. Misschien doe ik het aan vlak voor Santiago. Gewoon nog twee dagen in mijn oude kloffie. Verder een fijne dag  , ook nog met Nederlands echtpaar koffie gedronken. Die waren op de fiets ,vertrokken uit Friesland. Reeds 3000 km gefietst. De oude groep komt morgen in Santiago aan . Had er graag bij willen zijn maar helaas wij komen overmorgen aan. Nog 2 etappes van elk ongeveer 20 km. Heb er een dubbel gevoel over. Jammer dat het voorbij is want het is zo geweldig om dit allemaal mee te maken, maar ook weer blij dat ik lichaam en geest weer in de normale stand kan zetten. En ik mag van geluk spreken nauwelijks  last gehad van pijntjes,  paar dagen met de knie  ,en verder  alles wel prima verlopen. Met het lichaam zal dat wel vlug gaan denk ik alleen de geest zal wel wat langer duren ook omdat als ik mijn verhalen uit ga werken het soms voor mezelf niet te vatten is. Wel 62 dagen onderweg maar alles gaat zo vlug en elke dag zoveel indrukken.  Voor maandag en dinsdag alvast een slaapplaats geboekt in Santiago.  Dus het regelen en organiseren is al begonnen. Alleen de terugreis nog. En ja terwijl je daarmee bezig bent begint het echt in te dalen dat het einde van dit  avontuur nabij is.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Negen weken lopen op de camino is als afreizen naar een werelddeel dat eigenlijk niet bestaat.

1. Leonie:
    13 augustus 2022
    Nog 40 km te gaan en hopelijk zie je in Santiago jullie oude groep weer!! Heel veel succes met de 2 laatste dagen! 🍀🚶🏼🚶‍♂️🎒🧢
  2. Jan Cranenburg:
    13 augustus 2022
    Komt goed ,die ouwe doet dat laatste stukje ook nog wel.
  3. Hetty:
    13 augustus 2022
    Heel veel succes met de laatste loodjes
  4. Jan Cranenburg:
    Gaat goed komen
  5. Bar:
    Wat een ontbijtje weer.
  6. Harrie van Gool:
    13 augustus 2022
    Nog 2 keer 20 km en dan is het avontuur voorbij.je zult het wel gaan missen. Maar e doorzetters zoals jullie overwinnen dat ook.🧑‍🦯🚶👍🚶🍾👍🍺🍺
  7. Lia Van gool:
    13 augustus 2022
    Het laatste stukje is het beste stukje
    Hier ben je het geestelijk het langs mee bezig
    Al die vriendschappen al die gedachten al die pijntjes vliegen steeds door je gedachten
    En natuurlijk het gevoel dat je het gehaald hebt zonder blessure of andere ongemakken
    Dat flits nu steeds door je hoofd
    Straks als je thuis bent kun je het allemaal pas goed verwerken
    En een plaats geven
    En beseffen wat een prestatie je geleverd hebt
    Prachtig gewoon
  8. Gabri van Dijk:
  9. Trees:
    13 augustus 2022
    Wij gaan het ook missen hoor Jan, ik vond het geweldig en wat een prestatie...respect voor jullie 😊 🙋 groetjes en geniet nog de laatste dagen !!!