Palas De Rei Spanje 12-08-2022 26 km

12 augustus 2022 - Palas De Rei, Spanje

Heerlijk geslapen . Arjen minder bleek vanmorgen. Flink lastig gevallen door de muggen. Voeten en benen flink gestoken. Lagen met 2 andere meisjes op een grote slaapzaal van 8 bedden. 7 uur opgestaan en op naar de koffie. 8 uur vertrokken. Aansluiten in de rij. Daar wordt je niet vrolijker van. Maar rond negen uur een appje van mijn ottermeisje gekregen. Dat maakte weer dat mijn gedachte niet meer bij de 100 km lopers was maar bij wat ze me te vertellen had. Bij de pauze nauwelijks een stoel te vinden ,daarna met de groep met de ezels meegelopen. Veel gezelligheid waardoor het wel opschoot. En niet bezig geweest met de 100 kilometer club. Dus nog 70 km te gaan. En zo zie je maar dat kleine dingen je vrolijker maken . Aangekomen op zoek naar een auberge en we kwamen hoe kan het ook anders bij waar Arjen 5 jaar geleden ook was. Ze vroegen wil je een kamer met eigen douche.  We vroegen wat kost het. Nou we keken elkaar aan en ja dus. Heerlijk . Ook de voetjes wat extra aandacht gegeven. Is haast niet mogelijk in een auberge met gemeenschappelijke  ( douche wil ik het niet noemen ) afspoelhokje . Lijkt wel een beetje vakantie. Juist  door deze dingen wordt de camino geen anti climax de laatste 100 km. Want vele weken lopen met je groepje en nu terecht komen in het 100 km circus doet mentaal wel iets met je. Maar naar alle lopers in ons groepje. Je camino zit in je hoofd. Misschien hebben we er te weinig over nagedacht en teveel met de afstand bezig geweest. Ik durf wel van mezelf te zeggen dat ik omdat ik elke dag een blog schrijf ik automatisch veel de dagelijkse gebeurtenissen laat passeren. Roept soms vele emoties op maar elk voordeel heeft zijn nadeel en andersom. Op zoek naar een terras ,nauwelijks iets in dit dorpje of siesta. Bij een klein cafeetje neergestreken en kregen als tapas (hier heel gewoon ) als je een bier besteld,  gevulde ei en heerlijke worst. Wie het kleine niet eert......Rond 4 uur naar de auberge siesta en telefoon op laden. Wat de avond brengt zullen we zien. Die was gezellig uit eten geweest met enkele caminogangers die we al vanaf  begin tegen kwamen en samen soms een terrasje je mee deden. Nu samen op het terras en er werd geopperd laten we samen gaan eten. Was gezellig en zeeeeer lekker.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Het is onmogelijk om te vergeten de mensen die zoveel gaven om te herinneren

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bar:
    Veel voetverkeer weer.
  2. Harrie van Gool:
    12 augustus 2022
    Hoe dichter bij de finish (eindpunt) hoe drukker het wordt natuurlijk.en de laatste loodjes,je weet het wel, zijn niet zonder zere voeten.loop ze bikkels.🚶🍻🍺🍾👍👍🚶🧑‍🦯🚶
  3. Lia Van gool:
    De laatste loodjes Jan
    Maar je hébt straks wel de tijd om alles nog eens op je gemak terug lezen
    En je gedachten te laten gaan
    Over die bijzondere pelgrims tocht die je saampjes hebt gelopen met je zoon
    Hoe bijzonder is dat niet
    Om nooit te vergeten denk ik
  4. Jan Cranenburg:
    12 augustus 2022
    Zal wel even duren Als ik thuis ben en alles is ingedaald. Maar dat is dan ook weer mooi beleven en herbeleven en om vormen naar prachtige herinneringen.
  5. Trees:
    13 augustus 2022
    Jeetje, wel jammer, maar het grootste gedeelte, heb je doorgebracht met fijne mensen moet je maar denken... Top bezig,

groetjes 🙋‍♀️