Limogne-en-Quercy Frankrijk 25-06-2022 19 km

25 juni 2022 - Limogne-en-Quercy, Frankrijk

Weer een nieuwe dag. Vanmorgen wakker geworden met een houten poot. Mijn rechterkuit zo strak als een plank. Nou dacht ik met de beklimmingen voor de boeg zal wat worden vandaag. Dus onder de douche en heet en dan koud water over mijn kuit. Dit zo een tijdje gedaan. Hk hk,hk,hk. Toen nog wat gemasseerd en rek en strek oefeningen in de hoop dat het genoeg was. Was even wennen bij vertrek ging redelijk goed. Na de eerste beklimming nagenoeg geen last meer.  Maar wel blij dat ik boven was ,meer als een uur klimmen. Rest van de dag goed gegaan. Even voor de volgers die de foto's zien van het uitgebreide avondeten, dat kunnen we doen omdat de lunch karig is. Vandaag 2 broodjes 60 cent en een plak ham van gisteren en water. En we rekenen  1 euro per persoon voor elke km die we gelopen hebben. 🤣. Na het douchen ( even wat talkpoeder met menthol op mijn rug ) veel jeuk en uitslag van het zweet.)  naar het terras ,kantoortijd. Is niet veel van gekomen. De hele camino club zat er. Een groep die ongeveer dezelfde etappes gelijk met ons lopen. Kom je elke dag op het eind weer tegen. Weer gezellig in de schaduw met een bier.🍺 Helaas kan ik niet alles verstaan want het meest gaat in het frans. En een beetje engels. Nederlands niet. Alleen bij de koffie pauze ? Hoezo zul je denken. Bij een camino oase werd het Nederlandse volkslied opgezet toen we aan kwamen lopen.  Een camino oase is een afdakje met koffie , wat fris en eventueel een koekje.  Ja niets mis mee. Na kantoortijd ( borrel ) boodschappen gedaan voor morgen en overmorgen. Want op de volgende 2 etappes is niets te koop en ook geen cafe of restaurant.  Dus zachte zoete broodjes ,kaas ,pate en worst gekocht.  Wordt weer picknicken de komende 2 dagen. Na veel bellen door Franse caminogangers voor morgen een slaapplaats gevonden. Een van ons in een stapelbed en de ander op de bank. Wie waar zien we nog wel.  En morgen mee eten in de gite. Eten voor vanavond gelukkig kunnen reserveren.  Bijna alles dicht. Zeer vreemd ,dat vonden zelfs de Franse caminogangers.  Hoe de avond zal verlopen  , zien we wel. Heerlijk gegeten en er was ook een oude Franse militair in ons midden. Dus was lekker praten met de zelfde achtergrond.  Arjen en hij. Om kwart voor 10 de wijn opgedronken en naar de gite gegaan. Morgen nieuwe dag . Regen en storm zeggen  ze .We zullen zien.

Groetjes 👩‍🦯👨‍🦯

Je laat meer achter dan alleen je voetstappen.

1. Gabri van Dijk:
    25 juni 2022
    Het is goed dat je de 'i 'niet vergeten bent tijdens het typen😆
  2. Jan Cranenburg:
    25 juni 2022
    Een i meer of minder maakt niet veel uit.
  3. Bar:
    25 juni 2022
    Zachte broodjes worden van eigenens hard.
  4. Jan Cranenburg:
    Yip . Maar die kans krijgen ze niet
  5. Lia Van gool:
    25 juni 2022
    Picknicken is ook heel leuk
    Vooral in die mooie omgeving 🤪🤣
  6. Jan Cranenburg:
    25 juni 2022
    Ja echt iets anders dan het leypark
  7. Trees:
    dank ..
  8. Jan Cranenburg:
    Het gaat goed
  9. Hetty:
    26 juni 2022
    Veel plezier met de picknick