Saugues Frankrijk 14-6-2022 23km

14 juni 2022 - Saugues, Frankrijk

Ja ja weer op tijd op om half zeven naar de bakker geweest voor ontbijt.  Voor de lunch nog voldoende aanwezig. Om 7 uur op pad. Temperatuur 13 graden. Heerlijk maar dat was maar tot een uur of 9. Toen liep de Temperatuur op naar 33 graden in de middag. Gite uit rechtsaf en meteen klimmen naar 965 meter en dat ging zo de hele dag door. Alsof ze het er om doen. Afdalen naar het dal koffie gedronken en toen de tweede uitdaging. Van 599 meter naar 1096 meter met stukken erbij van 32 procent.  Een prof wielrenner gaat een blokje om. Totaal 1500 hoogte meters overwonnen.  Maar ja wat omhoog gaat moet ook weer naar beneden. Onderweg veel gelachen want overal wisten we wel een gekke kwinkslag aan te geven. Dat verhaal laat ik aan Arjen over Toch een goede dag maar wel een aanslag op de beenspieren, doch veel beter gegaan dan gisteren. Na het douchen alles weer prima.  Prachtig gebied van de ene berg naar de andere door de vallei. Als of je tussen de borsten van  Katja S ( en voor de oudere onder ons ) Vannessa loopt.  En als het hier Vannessa is dan zullen de Pyreneeën wel Dolly Parton  zijn. Is anders maar verzacht wel de spierpijn. Even moeten zoeken in Saugues naar een slaapplaats. Maar via bureau van toerisme gelukt. We slapen in een schoolgebouw. Blij dat Arjen erbij is , lult ( sorry ) al een aardig woordje frans. Dus slaapplaats geregeld. Toen een biertje drinken.  Mijn benen schrikken van elk bordje met hoogte meters.  Zelfs zo erg , het terras was aan de overkant van de straat, ik steek over en 10 centimeter voor de trottoirband schiet de kramp in mijn kuiten.🤣 Arjen zei we gaan bij het bureau toerisme ook reserveren bij het eindpunt voor morgen. Ja ja complet of te wel vol. Navraag gedaan waar nog plaats was. Helaas alle plaatsen in alle dorpen vol. Dus hebben we besloten om morgen door te reizen  (per camino bus het moet wel camino gerelateerd zijn) en  ik hoop dat ik in de bus een stempel krijg .😛  En  een etappe verder in de hoop op wel een slaapplaats. Avondeten was inclusief bij de slaapplaats. Wat ons verbaasden een eetzaal met 50 personen. Best gezellig . Een eenvoudige maaltijd 4 gangen inclusief kaasplankje. En veel wijn. Veel gelachen tussen de Franse bevolking. Morgen weer verder met deze vrolijkheid.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Het is te gek om los te ( laten ) lopen.

1. Chantal:
    14 juni 2022
    Pittig dat klimmen. Knap hoor!
  2. Bar:
    14 juni 2022
    Druk dus.
  3. Gabri van Dijk:
    15 juni 2022
    College Joachim Barrande als slaapplaats?
  4. Gabri van Dijk:
    15 juni 2022
    Of Ensemble Scolaire La Presentation maar La Classe Verte zou ook kunnen want dat is tevens een Centre d' Herbergement et d'Activites met de naam La Margeride. Klopt er iets van?
    Je merkt het, ik volg jullie nauwlettend 🤣
  5. Jan Cranenburg:
    15 juni 2022
    Correct. Dit was ons slaapadres.
  6. Gabri van Dijk:
    15 juni 2022
    Deze Vanessa: https://www.youtube.com/watch?v=zeH2Um-yOrA&ab_channel=Katsoulinos
    voor de jongeren onder ons 😛 En ze zingt ook nog wat in het Frans!
  7. Trees:
    :D
  8. Gerard:
    15 juni 2022
    Allez messieurs ca va? Zo te lezen wel. Warmte, wijn en gezelschap laten je geolied marcheren door de Franse streken! Succes en veel plezier en take care met de komende warme dagen.