Aumont-Aubrac Frankrijk 15-6-2022 16 km

15 juni 2022 - Aumont-Aubrac, Frankrijk

Krijg langzaam maar zeker een ander ritme van de dag. Gisterenavond half elf plat en vanmorgen net voor zes uur weer wakker. Lekker wassen en scheren en een beetje rommelen zodat Arjen wakker werd. Om zeven uur klaar om te vertrekken. Eerst naar de bakker voor ontbijt en dan op naar de koffie. Kwart over 8 was er de camino bus die ons naar St Alban-sur-Limagnole bracht. Vandaar uit gaan lopen naar Aumont Aubrac. 16 km met weer aardig wat klimwerk. Dit hadden we besloten vanmorgen  bij het opstaan. Arjen zei tegen mij ik heb liggen denken. Ik zei stop ik weet het, eerst met de bus en vandaar uit de etappe uitlopen. Nou ja dat was zijn gedachte. In de bus met fransman (chauffeur)  wij een Zwitserse en een Chinese.  Op pad. Gelukkig was Paul de Leeuw er niet. Na enige navraag  kwamen er achter via de chauffeur dat het erg druk was met wandellaars. Vandaar bijna geen slaapplaatsen vrij . De Zwitserse dame sprong er gelijk in ze kende Frans, Duits en Engels. Ze vroeg hebben jullie al een slaapplek, nee dus. Waar willen jullie naar toe vroeg ze dan ga ik bellen of er ergens nog plek is.  Na enige tijd met behulp van de chauffeur ( kent alle plekjes) ja hoor een plek voor ons. In Aumont-Aubrac . Ja dit is ook  camino. Dus wij blij en gerust op pad , bed en douche  waren geregeld. Werd een gezellig ritje. Alleen de temperatuur  was behoorlijk vandaag ,31 graden in de schaduw en zeker wel meer al 36 in de volle zon. Ja de temperatuur was de grootste uitdaging vandaag. De tocht 16 km met wat klimwerk , weer een paar 100 meter hoogte meters erbij.  De warmte en die hoogte meters hakte er flink in. Ik weet zeker ik wordt nooit een berg bok. Ook geen geit gezien trouwens. Toch een zeer zware dag vonden we. Om 2 uur op het terras om wat verfrissing te nemen met wat stokbrood en ham. Vlak voor het dorp was een fontein , Arjen zei spring er maar in .( mooie foto )  Nou zover wilde ik ook weer niet gaan ook al was het zeeeeer verleidelijk. Rond half vier naar onze afspraak. Luxe gite speciaal voor de pelgrim met centen.🤪  Niks mis mee eerst douchen met kleren en al want alles maar ook alles had wel een was beurtje nodig. Arjen ging na het douchen een sigaretje roken en kijken of de beheerders konden helpen met een nieuwe afspraak voor de volgende slaapplaats. Ik lekker met de beentjes omhoog aan mijn blog werken. Zo slaapplaats is geregeld voor morgen , etappe van 26 km met heet weer. Dat wordt geen terrasje om 2 uur.  Na zeven uur wat eten ,kijken wat het vandaag gaat worden. Jaja calorieën bom niet omdat het kan maar omdat het moet. Nog een flesje geperste druiven nuttigen. Want fruit mag niet ontbreken. Zolang we lachen zijn we niet moe genoeg. Maar we zeggen geen nee tegen. op tijd naar bed. Bijna tijd kwart voor negen  een verrassing , service van de zaak. Drankje van de streek .

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Wie in het dal blijft ziet nooit de andere kant van de berg