Camino Santiago de Compostella 2022

30 januari 2022 - Tilburg, Nederland

Hallo allemaal.

Er staat weer een nieuwe uitdaging te wachten. Namelijk een voettocht naar Santiago de Compostella. Deze tocht was gepland  voor 2020 maar corona gooide roet in mijn schoenen. Heb toen zoals jullie

20200710_163806

weten mijn camino in Nederland gelopen. 2021 geen meerdaagse tocht gedaan. Wel meer als 4000 km gelopen. Dagtochten in Brabant en mijn dagelijkse wandelingen. Tot zover het verleden. Op naar het einde van de wereld. We hebben  (Arjen en ik  ) het voornemen om vanaf juni naar Santiago de Compostella te lopen en naar het einde van de wereld. ( Finisterre ) We willen vertrekken in Le Puy -en- Velay ( Frankrijk )  dit ivm de verlof periode van Arjen. Het is ongeveer 1700 km totaal. De voorbereidingen beginnen zo stilletjes aan te komen, namelijk het voornaamste als je gaat lopen nieuwe schoenen aangeschaft.  Het zullen bijzondere meters worden. Niet zomaar een kleine wandeling. Laten we hopen dat deze mooie route zich ontwikkelt tot een unieke levenservaring. Niet de bestemming  maar de reis is het doel. Dus de voorpret is ingang gezet. Wordt vervolgt.