Cajarc Frankrijk 24-06-2022 32 km

24 juni 2022 - Cajarc, Frankrijk

Zo een lange dag voor de boeg. Goed geslapen en stevig ontbijt. Bij vertrek even op de foto voor de facebook pagina voor de gite Les Capucins in Figeac. Regenjassen aan want het was niet echt droog.  Maar eerst naar de bakker voor de lunch. 🥐 Toen toch besloten regenjas uit ,nauwelijks regen en met regenjas aan wordt je ook nat want het zweet kan niet echt weg. Het boekje liet zien eerst een flinke klim en daarna 28 km vlak.  Om half 10 koffie. Ook onze Canadees  kwam aan lopen.  Tijdens de koffie vroeg hij , hoe jij van golfen mijn antwoord was nee voor mij geen golf. Je slaat dat balletje weg en je moet dan elke keer z'on eind lopen.  Hij verslikte zich bijna in zijn cola. Even terug naar de etappe. Nou vlak is hier niet plat. Hele dag bergje op bergje af. Soms stevig omhoog  soms glooiend.  Maar dan weer naar beneden. Nou dat voel je wel na 31 km. En wil je weten hoe het voelt, begin om half 8 onder aan de oprit over de a58 bij intra tuin naar het benzine station en terug. Dit doe je tot tien uur. Dan bij intra tuin koffie drinken en na een half uur weer aan de gang tot 1 uur. Dan heb je een beetje het gevoel in je benen wat wij ook voelen. Alleen hier is een groot verschil. Geen plavuizen alleen maar grote stenen zowel naar boven als beneden.  En een rugzakje van 10 kilo. Dus stapje voor stapje om je voeten goed weg te zetten. Zeker naar 7 uur wandelen ( klauteren).  Ik had soms het idee dat ik liep in het stenen tijdperk alleen maar stenen .  Het flintstone tijdperk.  Maar mijn voeten vonden het niet echt leuk.   Ze riepen niet jabie dabe doe maar alleen maar  auw auw auw.  Maar zag wel het huisje staan van Fred en Wilma.  Elke pees en spier vanaf mijn middel  tot aan het puntje van mijn tenen moesten vandaag werken of ze wilde of niet. Misschien heb ik morgen een massage nodig voor ik weer op pad ga. Weer een gite waar Arjen 5 jaar geleden ook geslapen heeft. Om 4 uur binnen douchen  en de was en naar terras. Daarna lekker eten en ja kaasplankje  na. Beginnen al als echte fransen ons te gedragen. Bij het eten ook wijn. 🍷Wij vragen aan elkaar hoe smaakt hij. Dan is het antwoord van een van ons twee hoe hij smaakt.  Door alleen een prijs te noemen. Bv 3.95 of 6.95.  Zo weer een leuke avond. Ook een fransman die we al vele dagen tegenkomen na het eten aangeschoven. Lekker bij kletsen.  Rond 10 uur zullen we wel gaan slapen . En morgen weer een etappe 19 km met hindernissen. Grote beklimmingen.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Wacht niet op een goede dag maak er een.

1. Lia Van gool:
    24 juni 2022