Figeac Frankrijk 23-06-2022 24 km

23 juni 2022 - Figeac, Frankrijk

Vanmorgen met blije gezichten vertrokken uit de gite. Was geweldig. De gastheer had gisteren voor  geweldig avond eten gezorgd.  ( mochten zelf  bepalen wat de kosten  zouden moeten zijn, daarna blijven na tafelen tot tien uur. We kregen de sleutel om de zaak af te sluiten . Voor we gingen slapen heb ik alle glazen nog in de keuken gezet. Helaas viel er een kapot op de keukenvloer.  Oeps , glas opgeruimd en een waarschuwing gemaakt want vele lopen hier op blote voeten. Ik hoorde rond 6 uur de eigenaar al in de keuken.  Ben naar beneden gegaan om hem te waarschuwen.  Hij was droevig zei hij want het glas dat stuk gegaan was ,was van zijn overgroot moeder.  Na het onbijt speelde hij nog wat op de piano 🎼en toen konden we op pad. Na 2 en half uur koffie gedronken maar toen hoorde we het onweer al in de verte. Rond 12 uur barste het los vlug een schuilplaats gezocht onder een afdak.  Het was koud en winderig en niet geheel droog Even later zagen we dat het van de gemeente was. Met aan de achterzijde toilet en een washok met stoelen en redelijk warm. Daar naar toe gerend en wat droge kleren aangetrokken. Verder afwachten wat de regen zou doen.☔ Wat gegeten en gewacht tot het ergste voorbij was. Na 2 uur regenjassen aan en gaan met de banaan. Binnen het half uur de zon , jassen uit en voorwaarts. Rond half 4 bij de gite. Douche en de was doen en op naar het terras. Daar diversen  mensen ontmoet van de camino. Het gesprek van de dag onweer. Om half 7 naar de gite voor het avondeten. Super 5 gangen menu met heerlijke eenden dijen, gebakken banaan met likeur en slagroom en natuurlijk wijn. Samen met de eigenaar en een vrouw uit Zwitserland  een fantastische avond gehad. Viva la France . Nu naar bed half elf morgen 31 km voor de boeg.

Groetjes 👩‍🦯👩‍🦯

Elke wandeling levert meer op dan we zoeken.

1. Chantal:
    23 juni 2022
    Lange wandeling morgen, succes!
  2. Lia Van gool:
    23 juni 2022
    Wat een leuk verslag alweer
    Jullie hebben elke dag een feestje
    Prachtig 🍺🤣🍷👍👍
    En nu maar hopen dat het vandaag de laatste bui was overdag
    Het moet s.nachs maar regen ☔🤣🌞
  3. Bar:
    23 juni 2022
    Mooi. Scherven brengen geluk.
  4. Gabri van Dijk:
    24 juni 2022
    Deze juffrouw kan de regen ook niet uitstaan, maar wel om een andere reden.
  5. Hetty:
    24 juni 2022
    Wat een leuk verslag,en nu maar voorwaarts
  6. Trees:
    25 juni 2022