Vega de Valcarce Spanje 07-08-2022 18 km

7 augustus 2022 - Vega de Valcarce, Spanje

Vandaag laat weg 8.uur. Dit omdat we maar 18 km doen vandaag. Tot de klim van 12 km. Die doen we morgenvroeg. Te heet en te lang om het vandaag nog naar boven te gaan. Met het risico dat je morgen gebroken bent. Het nadeel is wel dat de groep wel naar boven loopt. Dus we raken ze hier kwijt. Jammer heel jammer. De camino neemt en de camino geeft. Maar ik wil de laatste week ook heel door komen. Want 8 weken lopen en dan de laatste week je ver galopperen zou zeer jammer zijn.  Zal wennen zijn want de saamhorigheid ,vertrouwen ,behulpzaam en respect  voor elkaar stond hoog in het vaandel. Dat heb ik gisteren wel ervaren. Een geweldige verjaardag. Deze zal ik nooit vergeten. Ik hoop dat mijn ottermeisje de ingesproken felicitaties opgestuurd krijgt.  Dat heeft ze fantastisch gedaan. Dan hoor je hoe erg je gewaardeerd wordt in de groep. Humor, bezorgt zijn(niet voor niets pappa camino) ,90 procent van de tijd vrolijk en altijd in voor een grapje maar zeker ook voor een serieus gesprek. Ook waarderen ze mijn visie over het leven en mijn ervaringen daarin.  Ze zeggen zelfs is er iets wat je zorgen baart,  daar   is er maar een medicijn voor ,  twee woorden  PAPA CAMINO.   Wat ik nu hier schrijf lijkt er bijna op of ik een zonnesteek heb op gelopen. Maar nee hoor verre van dat. Ik sta met 2 benen op de Spaanse  bodem. Wel met een blaar, ja na meer dan 1300 km toch getroffen door de camino ziekte , blaren. Vandaag slapen we wel weer luxe. Nieuwe 2 persoons kamer met balkon. Lekker wat blogs nalezen en ontspannen na al die indrukken van gisteren, want dit heeft wel wat tijd nodig om in te laten dalen. En ik heb zoiets laten we de laatste week er ook maar een beetje vakantie week van maken. In het dorp is er feest met drumbands en doedelzak en Spaanse muziek. En ook een processie met diverse Christelijke beelden. En veel gezelligheid. Dus daarom wat vroeger met afsluiten van de blog. Niet gelukt te mooi. Gebeurt er nog iets dan vermeld ik dat morgen wel weer. Nou niet tot morgen om 9 uur begon de muziek in het dorp en wij zaten er vlak tegen aan . Heerlijk de samba, cha çha cha en rumba en niet te vergeten de paso doble. Een groot genot ultieme vakantie gevoel. Nog en flesje wijn erbij en gaan met die banaan . Gisteren was echt een feestje  met de groep. Doch niet gepland  komt alles bij elkaar ,korte etappe ,perfecte kamer en een balkon met een Spaans feest op de achtergrond. Dit kun je van tevoren niet verzinnen. Camino dank je wel voor deze geweldige dagen. Maar dat gevoel kan ik niet in woorden neer zetten. Onbeschrijfelijk.

Groetjes👨‍🦯👨‍🦯

Herinner je gisteren

Droom van morgen

Maar leef vandaag

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Trees:
    7 augustus 2022
    mooie kamer 👍🏼 klinkt goed allemaal en een hele leuke avond gewenst 🙋🎉
  2. Jan Cranenburg:
    7 augustus 2022
    Lieve Trees trouwe volgster. We genieten met volle teugen wanneer het kan en mag. Een geweldige ervaring,ookal zijn de pijn momenten vaak aanwezig. Maar daar wordt je een kerel van zei mijn moeder altijd. Ik wordt meer mens door deze camino
  3. Lia Van gool:
    7 augustus 2022
    Heel verstandig besluit om de klim
    Morgenvroeg te doen
    En natuurlijk jammer dat de groep nu uit elkaar is
    Maar dat hoort er ook bij
    En je kunt ook denken uit het oog maar niet uit het hart
    Volhouden en morgen heel veel succes
    👍👋🤗
  4. Jan Cranenburg:
    7 augustus 2022
    Precies dat is ook mijn gedachte.
  5. Bar:
    7 augustus 2022
    Weer niks met weer te maken en toch weer mooi.
  6. Jan Cranenburg:
    7 augustus 2022
    Weer eens niet over het weer maar weer een gewelgige dag weer
  7. Gabri van Dijk:
    8 augustus 2022
    Ik heb zomaar het vermoeden dat je die groep nog terug gaat zien.