O Cebreiro Spanje 08-08-2022 12 km

8 augustus 2022 - O Cebreiro, Spanje

Vandaag korte etappe maar heftig. 8 km klimmen. De laatste echte klim voor Santiago. Morgen nog wel een gevaarlijke afdaling en dan redelijk vlak naar het eindpunt. Naar veel zweet om 12 uur boven. Auberge pas om 1 uur open. Rugzak in de rij gezet en op naar ons dagelijks biertje. Klimmen gaat ongemerkt beter. Netto loop tijd 3 uur en 3 kwartier. Met alle respect naar de groep we zijn  blij dat we het niet ineens gedaan hebben. Benen zijn zwaar ,maar laten we eerlijk zijn gisteren de nodige wijn op tijdens het feest in het dorp en laat gaan slapen. Muziek stopte pas om twee uur. Maar s'avonds een vent s'morgens ook en niet klagen. Na het douche wel even naar mijn blaar kijken ,had er redelijk last van en daarom halve wegen ook droge sokken aan gedaan en een pleister erop gedaan de blaar was al open gesprongen. Op het terras reeds kennisgemaakt met pelgrims die in de dezelfde auberge slapen . Zo vlug kunnen de dingen gaan. Wel druk maar kan ook komen omdat de bedden dicht op elkaar staan. Dus van een middagdutje zal niet veel komen denk ik. Bij het restaurant wat eten besteld. Na een uur ik mijn ham gekregen en Arjen nog niets. 2 keer  gevraagd.  Toen 20 euro voor het bier en de ham op de bar gelegd en vertrokken.  We vonden het wel welletjes. Toch nog even op bed gelegen en mijn blog bij gewerkt. Na zes uur de was opgeruimd en rugzak kaar gemaakt voor morgen. Van ons uit geen geritsel . Rugzak reeds in de hal gezet, op de zaal nauwelijks plaats. Kan ook niet elke dag eerste klas zijn. Toen Arjen opgezocht want die was al naar het terras. Daar even gekeken voor het eten. Niet veel keuze hier. Maar komt goed. Ben wel benieuwd hoe het slapen gaat vanavond.  Maar voor de rest gezellig dorp en ook weer wat oude ( bekende) ontmoet. We zijn wel in een heel andere bubbel terecht gekomen . Maar ook daar heeft de camino radio aangestaan ook in deze bubbel kennen ze pappa camino. Op naar morgen . Het begint nu te korte nog een werkweek en dan zijn de voetjes echt toe aan revisie.  Ze kunnen niet praten maar als je al 8 weken in die wandelschoenen zit wil je er wel weer eens wat anders. Misschien de ezels een idee. Maar nog 7 dagen op een ezel zitten lijkt mij ook niet alles.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Wat je in je hart bewaard kun je nooit verliezen.

1. Trees:
    8 augustus 2022
    👍🏼 dat was dus pittig 😥... hopelijk kunnen jullie goed slapen vannacht , fijne avond nog 😃 🙋
  2. Lia Van gool:
    8 augustus 2022
    De laatste loodjes wegen het zwaarst
    Maar laat de ezel maar gewoon in de wei staat
    Ik ben anders bang dat je dan niet alleen je voeten en benen voelt
    Maar dat je dan overal pijn krijgt 😂😂😂😂🤪
  3. Jan Cranenburg:
    8 augustus 2022
    Ja dat zou zeker gebeuren want zoveel vet zit er niet meer aan.