St-Privat d'Allier Frankrijk 13-6-2022 25 km

13 juni 2022 - Saint-Privat-d'Allier, Frankrijk

Vroeg opgestaan half 6. Kwart voor 7 vertrokken ivm de verwachte hitte.  Geen ontbijt. Om kwart over 5 wakker. Dus de biologische klok werkt wel. Om 9 uur eerste pauze . Een broodje gegeten en wat fris. Veel bewolking ongeveer 25 graden . Weet iemand waarom er zoveel klaprozen langs de route staan? Reeds 9.5 km gelopen. Niet ontevreden gezien de 500 hoogte meters die we al hebben gehad. Na 11.00 eindelijk KOFFIE. Het is lang geleden dat ik blij werd van een bordje langs de weg met een koffiekan er op. Een bakje was voldoende maar tien talloze kannen is te veel van het goede. Reeds 16.5 km gelopen. Nog 8 te gaan vandaag met nog wel 2 km klimmen. En 900 meter dalen. De klim was gelijkmatig . Doch de afdaling werd een behoorlijke beproeving. Nou dat was het zwaarste van de dag. Hier ging het een beetje veel fout. Eigen schuld. Ging zo op in het lopen ging als vanzelf. Tot de laatste afdaling was ingezet. Duizelig en concentratie vermogen duidelijk minder. Dextron gepakt en veel gedronken. Eigen schuld , eten niet overslaan is mijn lichaam niet gewend bij zo'n inspanning. Arjen via zijn track gemeten dat de afdaling 63 procent was. Met veel stenen en stronken. Maar ja wie geen fouten maakt leert niets. Half 3 aangemeld bij de gite. Douchen en omkleden. Kleren wassen op de camino manier. Alles uit de broekzakken en met alles wat je aan hebt onder de douche. 2 vliegen in een klap. De zon is in middels aanwezig dus de was buiten gehangen . Intussen wat gegeten had ik allemaal bij maar onderweg niet genomen. Een goede voorbereiding is het halve werk maar er gebruik van maken is beter.🤢  Een ezel stoot zich niet twee keer aan de zelfde steen. Al met al een mooie dag met uitzondering van het laatste uurtje. Dan aan de blogging met een biertje. Kantoortijd. En rusten met uitzicht op de afdaling . 😄 Morgen naar Saugues.

Groetjes👨‍🦯👨‍🦯

Moeizame wegen leiden vaak naar mooie bestemmingen.

1. Trees:
    lekker bezig .. top hoor
  2. Merian Cranenburg:
    13 juni 2022
    De klaprozen staan er om iedereen aangemoedigd en applaus te geven 😜😜😘
  3. Jan Cranenburg:
  5. Chantal:
    Goed bezig!
  6. Marjolijn en Ronald:
    13 juni 2022
    Heel veel succes en veel plezier samen.
    Groetjes Ronald en Marjolijn Klemans