Livinhac-le-haut Frankrijk 22-06-2022 24 km

22 juni 2022 - Livinhac-le-Haut, Frankrijk

Na het ontbijt. Ja eerste ontbijt sinds de wandeltocht. Om half 8 vertrokken voor een zware etappe volgens het boekje 20 km met rode vlag ivm het klimmen en dalen. Wij zijn 4 km verder gelopen voor leuke slaapplaats.( Arjen vorige keer ook geslapen.)  Met een extra klim en afdaling.  Wel 4 km minder voor morgen maar er blijven er nog 25 km over met oranje vlag. Gelukkig geen regen en licht bewolkt vandaag. Temperatuur  27 graden. Gelukkig maar , om half 4 op de plaats van bestemming. Benen totaal leeg. Zere voeten en de knieen riepen bij elk heuveltje en daling nee nee nee. Onderweg niets geks meegemaakt. Tijdje met een Nieuwzeelander   een Canadees opgelopen. Veel gelachen  om de Nederlandse humor. Wat klauter partijen ivm omgewaaide bomen en struiken die het pad versperden.  Maar dat dat is ook de camino. Slapen en ontbijt voor ons 45 euro. Ook krijgen we avondeten, kosten mag je zelf bepalen. Ben nieuwsgierig wat we krijgen. 🦐De eigenaar is een jonge kerel . Hij ziet het leven als van alles mag wat je zelf wil en niets moet wat een ander wil. ( ja Gabri deze stond niet in mijn lijstje ). Voor mij persoonlijk ervaar ik het als een grote ontdekking. Zowel hoe men hier in Frankrijk leeft ,maar ook de  hectische onzin van Nederland mis ik hier niet. Naar het douchen en de was op naar ons biertje. Dus kantoortijd  is weer aangebroken. 🍺 7 uur verassing etentje. Komen op het terras aan ziet Arjen een fransman die net een nieuwe gite in Figeac heeft geopend. Hij vraagt is er nog plaats voor 2 personen. Voor jullie altijd. Zo mooi geregeld voor kantoortijd. Om 7 .00 uur  eten het was op zijn Italiaans.  Heerlijk . Morgen afrekenen,  mogen zelf de prijs bepalen. Waar vindt je dit nog. Nog even bij kletsen met de eigenaar van de gite voor morgen en een wijntje. Krijgen ook al de sleutel om de poort te sluiten. Voelen ons behoorlijk thuis hier.

Groetjes 👩‍🦯👩‍🦯

Verheug je niet enkel op het doel, maar ook op de weg ernaartoe.