Terradillos de los Templarios Spanje 29-07-2022 27 km

29 juli 2022 - Terradillos De Los Templarios, Spanje

Even nog gisterenavond ben rond negen naar de auberge gegaan. Toen ik uit het raam keek stond er moeder overste en ze keek naar boven en riep pappa en deed haar handen tegen haar oor. Met andere woorden slapen. Ze wist dat ik een pappa was want bij het inchecken keek ze heel verbaast dat Arjen mijn zoon was. Maar niet alleen zij is er verbaast over. Ook kwam ze controleren of iedereen op bed lag. Geweldig. Nu naar vandaag . Een saaie etappe voor de boeg. Maar begon niet slecht , het cafe was om kwart over zes al open dus koffie. Rond kwart voor zeven op pad. Lange weg 17 km een rechte weg. Dus blik op oneindig  en dan  van stap,stap,stap,stap, stap  naar stap enz. Zo de hele weg. Hebben er 3uur en 10 minuten over gedaan. Was eigenlijk best te doen. En toen nog 10 km door met koffie stop en een colaatje. Half een weer binnen. En toen de routine met vandaag extra scheerdag. Heerlijk weer een glad gezicht.  Toen was de hele groep weer langzaam maar zeker  binnen. En rond 3 uur zat iedereen met een kleine lunch en een biertje aan de grote tafel.  Weer gezellig lachen ,gieren en sterke verhalen. De jongelui gingen nogal door met roken van alles en nog wat. Daar bij voelde ik me niet echt ontspannen. Ben toe even een hoekje op gaan zoeken schaduw en rust. Want aan sterke verhalen geen gebrek. Maar ik weet inmiddels beter. En natuurlijk er is een groot leeftijdsverschil maar je hoeft je niet groter voor te doen dan je bent. Maar ja ik ben ook jong geweest. Nu heb ik zoiets eerst bewijzen en en dan krijsen. We eten bij de auberge want in het dorp is geen restaurant.  Ben benieuwd. Een pelgrims menu 3 gangen en een wijntje. Voor het eten nog even met mijn ottermeisje zitten praten. Lekker in het Nederlands. Het eten was prima soep, gebakken vis met salade en een ijsje en wijn natuurlijk. Daarna even na kletsen niet te lang is al half 10 geweest en dan naar de slaapzaal. Weer een perfecte dag .

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

De weg kennen is iets anders dan de weg bewandelen.

1. Trees:
    29 juli 2022
    hahaha moeder overste nog even checken , heerlijk .. ik hou ervan .. succes voor morgen
    groet..
  2. Lia Van gool:
    29 juli 2022
    Prachtig van moeder oversteken
    Een goed mens die waakt over haar schaapjes 😂😂👋