Lauzerte Frankrijk 29-06-2022 26 km

29 juni 2022 - Lauzerte, Frankrijk

Een nieuwe dag. 6 uur wakker ,mijn spullen waren reeds gereed. Even rond neuzen en ja kon koffie zetten.☕ Rond half 8 weer op pad. Eerst naar Montcuq , ( heb me laten vertellen vertaalt is dat mijn reet ) koffie pauze. Temperatuur iets hoger 26 gr. Onderweg een heerlijk natuurlijk zwembadje tegen gekomen. Maar water uit de berg is erg koud.  Heerlijke aangename verfrissing  .Voor de rest van de dag klauteren.  25 kilometer lang. In tour de Franse termen een berg etappe met de finish boven op de berg. 🏔 Maar eenmaal  daar is er voor iedereen een prijs. Voor ons heerlijk, een glas bier. Of een lunch je hebt het voor het kiezen. Werkdag gedaan . Morgen weer een nieuw dag. Wel de laatste 2 dagen 50 kilometers plus gedaan. En morgen 29 km.  Slapen met 3 mannen op een kamer met onze fransman die al 8 dagen gelijk met ons  oploopt. Lachen gieren brullen op zijn Engels. Bijvoorbeeld je soep bord schoon spoelen met wijn en dan met stokbrood schoon maken. Reserveren voor de volgende dag gaat prima. Zelfs zo goed dat niet frans sprekende caminogangers aan Arjen vragen om voor hun een slaapplaats te reseveren. We gaan al rond in de  radio camino  als de Hollanse boys. Maar de meeste denken dat we vrienden zijn en niet vader en zoon. Zo ontstaan de gesprekken. En Arjen weet nog veel van zijn tocht 5 jaar geleden en de caminogangers vinden dat prachtig. Vooral de kleine dingen doe dit niet en dat wel. Weer een volle tafel vanavond. Bonen soep ,  rijst met vis ragout en chocolade mouse. En natuurlijk wijn. Voor het eerst een Nederlandse tegengekomen uit  Biezemortel, wel fijn om weer wat Brabants te kunnen praten.  Niet meer meegegaan naar het dorp. Genoeg voor vandaag. Lekker slapen  en morgen  een paar uurtjes lopen 👨‍🦯👨‍🦯 zullen wel iets later binnen zijn. Al met al toch een perfecte dag.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Niet alles gaat vanzelf maar waar een wil is is een weg.

1. Lia Van gool:
    29 juni 2022
    Dat maakt de pelgrims tocht zo mooi
    Je komt allerlei mensen tegen die allemaal met het zelfde bezig zijn
    Met hun eigen gedachtengang
    Dan maakt de taal niets meer uit
    Heel mooi😊🍷🍺
  2. Harrie van Gool:
    29 juni 2022
    En de weg van een camino ganger gaat niet over rozen maar berg en zand paden .hou vol kanjers.👍👍👏🤜🤛🏅
  3. Gabri van Dijk:
    30 juni 2022
    Wat zit er onder de kasseien op dat plein? Ze hebben een hoek omhoog gekruld. Romeins mozaiek?
  4. Trees:
    30 juni 2022
    wat een gezelligheid, en weer mooie foto's heren !!!