Beldorado Spanje 23-07-2022 23 km

23 juli 2022 - Belorado, Spanje

Vandaag een eenvoudige etappe. Vrij vlak en 23 km. Niet zo saai. Komen door diverse dorpjes. Dus op tijd koffie en een lunch. Hoe de dag zou verlopen moest afhangen hoe het met de knie zou gaan. Bij vertrek nog hinderlijk. Dus na een uur toch besloten om een pijnstiller te pakken. Daarna ging het steeds beter en de laatste anderhalf uur pijnloos gelopen. Dus de pijnstiller helpt.  Ook mijn pas grootte aangepast. Dus wat minder snel. Morgen nog een keer doen en als het resultaat dan het zelfde is dan maar voorlopig voor vertrek een pijnstiller erin. Want rusten of etappes met de bus is geen optie. Kan ook nog mijn rugzak via een busje vooruit laten sturen. Dat is als het niet gaat de eerst volgende. Maar tot nu alles prima. Geen zorgen komt goed, er wordt goed op pappa camino gelet. Fijn om te weten. Het geldt niet alleen voor mij maar op de camino letten we allemaal op elkaar. Waar je ook vandaan komt. Wel weer warm maar ja dat is normaal. Bij de lunch heeft Arjen maar gekozen voor 't een soort olliebol. Zit vol met spek. Naar de lunch kwam een groep bekende binnen. Samen gaan zitten en wat drinken. Alleen zij maken elke keer de grootte fout om bij aankomst einde etappe om op het terras te gaan zitten.  Nog geen slaapplaats ,was niet gedaan, spullen niet klaar voor morgen. Met andere woorden na het terras bezoek (rond zes uur ) stress en paniek. Maar ze hebben nog wat weken om het door te krijgen en ieder zijn eigen ding. Om 4 uur siesta wat aan de late kant maar was opgeruimd en een dutje gedaan om kwart voor zeven opzoek naar een restaurantje. Alles nog dicht. Alleen op het terras zat de vrouwelijke kaartclub. Jeetje wat een lucht  de hele winkel Douglas was aanwezig.  En alle flessen stonden open. Sorry dames. Waar heb ik dit eerder meegemaakt. Bij de apotheek ook wat strepsils gehaald wat last van een schrale keel. Misschien na 10 dagen Spanje toch wat op de vitamine gaan letten. Want inderdaad het avondeten is goedkoop maar zeer eenzijdig. Ook pas na 8 uur zijn de restaurants open. Dus geduld is gewenst. Nog steeds contact met mijn ottermeisje als alles goed gaat zien we elkaar en de rest van de groep in Burgos. Morgen door de 1000km grens. Uit eten gaan vergt wel wat geduld Spanjaarden hebben temperament maar zijn niet vooruit te branden. Snap ik met die warmte. De kruisvaarders zijn er nog steeds onderweg. Je krijgt gratis een schietgebedje,  nou goed een gebedje maar niet gaan schieten.🤣  Eindelijk 8 uur lekker eten. Als voorgerecht gegrilde geitenkaas met walnoten . Geweldig je zou spontaan geiten gaan houden in een weiland met notenbomen. Na het eten nog even rondhangen met de jeugd.  En dan mijn slaapplaatsje zoeken. Was inderdaad zoeken met al die kleine straatjes. Was al twee keer rond geweest toen maar een lokale bewoner ingeschakeld.  Stond er nog geen 20 meter vandaan. Al met al leuke en fijne dag vooral dat ik weer optimistisch ben over mijn knie. Elf uur slapen laat voor mijn doen. Maar morgen weer een nieuwe dag.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Voor elk probleem is een oplossing. Maar wonderen duren iets langer.

1. Lia Van gool:
    23 juli 2022
    Weer een mooi verslag 👍👍🤗
  2. Trees:
    24 juli 2022
    dank voor je, weer mooie verslag, en succes met die knie 🙂🤞🏼