Saint-Come-d'Olt. Frankrijk 18-06-2022 17 km

18 juni 2022 - Espalion, Frankrijk

Ja gewoon weer zes uur op ,koffie ,bakker en op pad. Het is vandaag pelgrimsdag. En het is raar maar waar eerst weer omhoog. Nou de kachel is aan 36 graden in de schaduw eigenlijk niet te doen klimmen en dalen , gelukkig maar 17 km . Dus met redelijke temperatuur gelopen tot na 11 uur. Toen begon de koperen ploert parten te spelen. Gelukkig vele tappunten met water heerlijk fris van uit de bergen. Pet erin en rode zakdoek heerlijke afkoeling. Een extra pauze stokbrood met kaas maar het leek meer op kaas fondue en om 1 uur bij het klooster. Even wachten voor een douche.  Pas om half twee open. Loop even naar het washok voor friswater en waar valt mijn oog op. Een bakje, jaaa  jaaa jaaa riepen de voeten. Dus vol gedaan en plonsen maar . Arjen zag me aankomen met het bakje en zei hij heeft het weer voor mekaar hoor en deed meteen zijn veters los. Na het in checken  naar de kamer . Douchen niet dat het veel hielp maar toch zo koud mogelijk. Even de was weer doen en Arjen was al aan het flirten met de nonnen voor een overnachting voor morgen. Kwam op de trap een non tegen die Engels sprak en toen ze hoorde dat we helemaal naar Santiago gingen zei ze ik zal voor jullie bidden. Zo die hebben we vast op zak. Overnachting voor morgen weer geregeld. Arjen zei even een fotootje maken in de tuin en dan naar het dorp. Ik zei wat. Met deze hitte. Hij zei we lopen de hele dag die kilometer kan er ook wel bij en als beloning dan wel een biertje. Dus even getwijfeld. Maar ja de camino neemt en geeft. Op het terras onder het genot van een biertje, hebben we zitten denken wat het menu van de nonnen voor vanavond zou zijn. Helaas de redactie van deze blog heeft gezegd dit kan je niet publiceren. 🥳 .Maar het werd nog mooier. Om 7 uur eten in de grote zaal. Ik werd uit de rij gehaald en moest de bel luiden voor het avondeten. Zaal met ongeveer 40 personen. Kregen veel aandacht. Omdat wij helemaal naar Santiago de Compostella zouden lopen. De man van het klooster wilde dit verhaal vertellen maar sommige kletsen er doorheen. Toen riep hij godverdomme ,en zei tegen ons verstaan ze toch niet. Nou weer lachen gieren brullen. Dus weer een hete maar o zo leuke dag. Kijken wat morgen weer brengt.

Groetjes 👩‍🦯👨‍🦯

Geluk zit hem in de reis niet in de bestemming.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lia Van gool:
    18 juni 2022
    Inderdaad je moet van ieder moment genieten 👍👋
  2. Harrie van Gool:
    18 juni 2022
    Nog even en dan zijn jullie bekeerd en roomser dan de paus . Veel wandel plezier en gezelligheid samen .ga zo door 👍👍👍👍🍺🍺
  3. Bar:
    19 juni 2022
    Mooi weer.
  4. Gabri van Dijk:
    19 juni 2022
    Slechts een kleine variatie op de tip van Arjen maar wel voor de hand liggend:
    En dat omdat je de klokkeluider van de dag was.