Saint -Chely-d'Aubrac Frankrijk 17-06-2022 17 km

17 juni 2022 - Saint-Chély-d'Aubrac, Frankrijk

Voor we gisteren gingen slapen nog even Franse mensen gesproken. Arjen zat aan de wijn en ik water (ivm mijn maag). Arjen zei je moet een pastis drinken net als die fransman hier achter mij. Is goed voor de maag zeggen ze . Arjen draaide zich om en vroeg het. En zo ontstond een gesprek over pastis en maagklachten. Zou prima helpen volgens de fransen en google. Dus eentje besteld, en verdoemd het leek te helpen. En ik vond het nog lekker ook. Anijs met alcohol aangelengd met water. Vanmorgen om kwart voor acht vertrokken eerst koffie drinken en een croissant eten en op pad. Etappe van 6 km met een flinke klim aan het begin, ja dat is elke dag zo en daarna de handicap van deze etappe. 9 km dalen redelijk steil over los liggende keien. Nou daar had ik meer dan genoeg aan. Resultaat  2 kleine blaartjes boven op tenen. Dus knippen en plakken na het douchen . Mooie kamer lekker douchen en de was doen. Ja thuis doe ik elke dag de was. ( af ). Even op bed gelegen ( log  en rusttijd ) en Arjen op pad voor een slaapplaats ( en een biertje ) voor morgen. Ja en vandaag geen last gehad van mijn maag. Ook wel opgelet met water drinken vaker en kleine hoeveelheden. Dus ja jullie raden het al , vanavond weer een p..... voor mij. Eigenlijk loopt alles gesmeerd  met uitzondering van mijn darmen maar dat zal ook wel goed komen, zal uitdraaien op een plotselinge bos bemesting.  Aangekomen op het terras vroeg ik en slaapplaats ,ga eerst maar wat drinken halen . Nou dacht ik zal het wel gelukt zijn. Eerste antwoord gelukt. Tweede schrik niet we slapen in een klooster. Morgen de foto's.  Wie nieuwsgierig is kan google Gite du Couvent de Malet. Op het terras zat er een salamander  op mijn voet ja natuurlijk te laat voor een foto. Nu 5 uur en bloedheet blij dat we reeds binnen zijn. Schaduw temperatuur 32 graden. 7 uur avondeten in een zaal voor 42 personen 3 gangen menu. Met airco niet verkeerd. Na het eten naar buiten op het terras. Half negen met een wijntje. En de temperatuur is dalende nu 27 graden maar geen zon -JIPPIE - Ik snap niet waarom mensen op vakantie gaan in zuid Frankrijk. En nog te voet ook.😝.  Heeft iemand nog een bucketlist doe hem maar weg en loop de camino dan heb je alles wel gehad als je met beide benen op de grond wilt blijven. Op naar morgen naar het klooster .Weer een fikse afdaling van 6 km. Maar ja we gaan vooruit.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

We zijn er nog niet maar wel dichterbij dan gisteren.

1. Gabri van Dijk:
    17 juni 2022
    De weerberichten hier in Nederland waarschuwen voor extreme hitte in Zuid Frankrijk met temperaturen van boven de 40 graden, voor zaterdag. Dus wees voorzichtig!
  2. Bar:
    18 juni 2022
    Proost Pastis
  3. Trees:
    18 juni 2022
    :-) mooie foto's, mooie reis en ja voorzichtig, :-)