Ostabat-Asme Frankrijk 11- 07-2022 23 km

11 juli 2022 - Ostabat-Asme, Frankrijk

Heel vroeg wakker en heel slecht geslapen. Hard matras en mijn darmen waren niet in orde. Dus voor 5 uur op. Koffie gezet en een douche genomen. Het was nog donker maar voor  half zes was het al vrij druk in te keuken. Iedereen wilde rond zes uur op pad ivm de warmte en de moeilijkheidsgraad  van de etappe. Rond half zeven  waren we met zijn alle vertrokken. 👩‍🦯👩‍🦯👩‍🦯👩‍🦯Heet en vele klimmeters.  Melanie had voor ons een lunchpakket gemaakt. Na de koffie ,ontbijt en wachten tot het licht werd vertrokken . Vandaag wat extra's geklommen ( ongeveer 150 meter.)  Een bewijzering gemist. Kon niet verder dus terug en opzoek naar de juiste weg. Wel meer energie verspeelt dan nodig is. Onderweg een schaapsherder tegengekomen met zijn border collie. Op zich niet bijzonder maar de border collie kwam mooi naast me zitten alsof ik al jaren zijn baasje was.🐏 Boven op de berg een prachtig uitzicht op de Pyreneeën toppen. Dan de afdaling nog 6 kilometers.  Maar vandaag de eerste keer dat mijn spieren van mijn bovenbenen lieten weten het is wel welletjes zo. Dus een versnelling lager gezet.  Ook de warmte is slopend .Even tussen twee haakjes er gaan geruchten rond dat we het er goed van nemen qua eten en drinken en daardoor niet zullen afvallen. Nou hier wordt je niet dik van het sunt. Mijn broek zakt er bij af. Is dit volgens het spreekwoord of vallen we echt af. 😛 Maar het resultaat zullen we wel zien over 5 weken. Vanavond eten in een cafe enige gelegenheid hier. Hierna zal het wel op zijn Spaans gaan . Niet te duur maar ook niet veel bijzonders. Op het terras tijdens het biertje maar binnen gaan zitten. Dit ivm de vliegen buiten. Want bier met vlees is ook niet alles. Ook nog wat boodschappen gedaan voor de lunch van morgen. Was opgeruimd en de koelte opgezocht .( middagdutje ). Ja als je zo vroeg opstaat zijn het lange hete dagen. Gegeten eenvoudig pelgrims menu. Ja  het sobere leven is begonnen. Spullen klaar maken en morgenvroeg vroeg naar Saint- Jean- Pied -de- Port. Planning is rond 6 uur vertrekken. Tot morgen

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Vandaag moe en voldaan en weer zin om er morgen vroeg er op uit te gaan.