Navarrenx Frankrijk 09-07-2022 32 km

9 juli 2022 - Navarrenx, Frankrijk

7 uur koffie en op pad een draak van een etappe voor mij. Ook voor Arjen achteraf.  32 km en veel klimmen. Dus het was doorbijten. Of wat ik dacht onderweg bij het woordje grenzen. Grenzen verleggen. Grenzeloos. De grens op zoeken. Grenzeloos bezig zijn. Weten waar je grens ligt. Grensoverschrijdend maar die bewaren we voor over een paar dagen. Er zullen er best wel meer zijn. Maar deze zijn vandaag wel voorbij gekomen. 4 flinke beklimmingen en afdalingen, 27 gr geen schaduw . Tijdens mijn rondje Nederland zei ik schaduw is goud. Nou dat is hier niet anders. Maar een blik naar rechts op de Pyreneeën dat geeft de burger moed. Geprobeerd een goede foto te maken. Maar sorry in werkelijkheid is het prachtig. Het geeft al een magische gevoel en over een week lopen we daar. Het is raar onderweg zoals vandaag sterf je zeven doden en eenmaal daar heb je geen tien minuten nodig om helemaal weer het mannetje te zijn. Na het douche is het net vakantie maar je moet wel je caravan op je rug mee schouwen. Dus conditie top en humeur en humor dubbel top. Tijdens kantoortijd onder genot van een pilsje de route voor de komende dagen bekeken en een slaapplaats voor morgen geregeld  ( Arjens taak ) de mijne is de kas. Ja pappa let op de centjes . Maar de afstand is voor iedereen het zelfde. Bij de laatste klim kwam de bezemwagen ( het camino busje  die  de bagage van de pussy pelgrims verzorgt.) langs. Ik twijfelde even om een lift te vragen. Maar als Hollander doe je dat niet punt een ik was nog niet aan mijn grens en laat me niet kennen en we zint zuinig. De gite is in een oude burcht en wordt bewaakt met kanonnen dat is gerust slapen vanavond. Heerlijk gegeten voor de verandering vis en witte wijn (sec) want Arjen weet wat het dan moet zijn. Natuurlijk kaasplankje na.🧀 Weer een mooie avond. Alleen moet je er een stukje voor lopen. Na het eten  half 10 naar de gite. Bakje met koud water geritseld  voor mijn voeten. Want die zijn wel  heel belangrijk deze weken. Morgen een halve snipperdag. 20 km,😛.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Al zijn de bergen waar je tegen op moet nog zo hoog . Denk nooit ik kom er niet overheen.

1. Gabri van Dijk:
    10 juli 2022
    Een Frans liedje dat gaat over grenzen die er niet hoeven te zijn want we leven allemaal onder dezelfde zon. Met Spaanse ondertiteling, kun je alvast oefenen voor straks.
  2. Trees:
    Toppers 👏🏼👌🏼
  3. Lia Van gool:
    10 juli 2022
    Jullie twéé zijn grenzeloos kei goed
    👍🤣🥾🥾🤗
  4. Bar: