Foncebadon Spanje 04-08-2022 26 km

4 augustus 2022 - Foncebadón, Spanje

Klimgeiten dag. Vandaag hebben de heren reisleiders besloten van de etappe van 20 km een te maken van 25 km. Met de laatste 5 km bergop. Tijdens het lopen dacht ik zo had het niet anders gekund. Maar wel weer om half een binnen. En op tijd voor  het inchecken. En blij dat we de laatste klim van vandaag niet morgenvroeg hoeven te doen. En ik was niet de enigste. Verder eigenlijk tot een uur niet zo spannend. Toen bleek dat er veel pelgrims in het dorp een slaapplaats zochten.  Maar voor elk probleem is een oplossing.  Na het wassen ,douchen en spullen in orde maken naar het terras. Lekker wat drinken en wat knabbelen want ook hier bij elk bier of fris iets erbij ,pinda's of chips. Hier in Spanje zijn ze niet zo op de penning. Ze verdienen blijkbaar  genoeg. Bij het biertje ook een schaaltje tapas besteld met lekkere snijwaren. Zitten op het terras  tegen over is een shop. Men ging toch even kijken. Dus er zullen weer wat spulletjes gekocht worden. Rond vijf uur de meeste even rusten. Ik had geen behoefte om op de slaapzaal op bed te gaan liggen. Heb een rustig plekje gezocht achter de auberge in de schaduw . Lekker uit kijken over de bergen en mijn gedachte de vrije loop laten.  Dus in slaap gevallen. En liggen dromen .Je loopt vaak alleen maar toch is het altijd druk om je heen.  Het avondeten begint pas rond 8 uur. Dus alle tijd voor mezelf. Morgen naar het hoogste punt van de Spaanse camino meer als 1400 meter. Ook daar staat het kruis waar alle caminogangers hun steentje neer leggen. Ben benieuwd hoe hoog deze berg inmiddels is. Toch nog een keer naar de kapper denk ik want met deze warmte vind ik het langere haar  niet prettig.  Kan alleen in een grote stad misschien morgen we zullen zien. De groep ging voor de pizza. Wij zijn in de auberge blijven eten. Pelgrims menu voorgerecht spaghetti Bolonese,  hoofdgerecht gebakken ei met ham en friet en Arjen vis. Toetje meloen en ijs . En een goed glas wijn erbij. Kunnen morgen er weer tegen. Nog even een wijntje en dan naar bed.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

De  gevoelens onderweg vergaard zorg dat je ze goed bewaard. Ze zijn niet van alle dag en gingen gepaard met een traan en een lach.

1. Harrie van Gool:
    4 augustus 2022
    Goed eten en drinken dat houdt je op de been,en jullie doen dat wel. groot gelijk.verder veel succes en plezier. bikkels.🧑‍🦯🚶🧑‍🦯👏🍻🍾👏👏
  2. Jan Cranenburg:
    4 augustus 2022
    We doen ons best om van alles te genieten het wandelen begint een gewoonte te worden
  3. Gabri van Dijk:
    5 augustus 2022
    Tegen de tijd dat wandelen echt een gewoonte geworden is ben je op je bestemming.
  4. Jan Cranenburg:
    5 augustus 2022
    Er is ook nog een weg terug
  5. Trees:
    Succes vandaag