Estaing Frankrijk 19-6-2022 -21 km

19 juni 2022 - Estaing, Frankrijk

Heerlijk geslapen bij de nonnen. Was een zeer leuk onderkomen. 7 uur op pad ,brood en kaas voor onderweg. Koffie zat er nog niet in.  Dus daar gaan we . 21 km voor de boeg ,warm weer 32 graden in de schaduw.  Bij het eerste dorp koffie gedronken na een redelijk klimmetje. Daarna dalende weg. Nog twee bulten te gaan. Voor de volgende klim eerst wat gedronken ,lekker fris uit de koeling. Ja was nodig Arjen wist het nog de volgende is heftig. En ja ging niet echt van een leien dakje. Maar na veel blazen en puffen er toch overheen gekomen. Op naar de lunch. Daarna nog 4.5 km. Met nog een akelige pukkel. In het kader van vader dag heb ik besloten om deze niet te nemen. Maar via de provinciale weg te gaan. Arjen bleef solidair. 😜. Om half twee over de brug het dorp in. En als eerste een terrasje doen. Noodzakelijk kwaad de gite is pas om 3 uur open. Douchen moet nog even wachten. Kwart over drie naar de gite. Oud  huisje maar boven super de luxe. Mooi helemaal nieuw. Slapen op de bovenste verdieping 3 hoog. Kamer 4 bedden dubbele douche en airco alles gloed nieuw. Prijs 17 per persoon. Die moeten we meer hebben. Raakt de beurs niet zo gauw leeg. Die moet ik wel dragen maar dat beetje gewicht neem ik voor lief 😂. De avondetappe volgt. Veel wind inmiddels op het terras waait alles van tafel. Mijn bierglas maar in de bloembak gezet. Zondag , bijna alles dicht dus ook maar gereserveerd,  via de eigenaresse van de gite, voor het avondeten.  Nou dat was niet mis .Super  gegeten en Arjen wilde betalen ivm vaderdag. Morgen weer vaderdag. ? Zou fantastisch zijn.

Groepjes 👨‍🦯👨‍🦯

De grote weg is vlak maar mensen zoeken graag de berg paden.

( ik denk daar inmiddels anders over )

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bar:
    Gaat goed. Mooi weer.
  2. Lia Van gool:
    Jullie gaan hartstikke goed 🤗🤗
  3. Leonie:
    19 juni 2022
    Pfff wat een temperaturen! Petje af voor jullie👍🏻
  4. Gabri van Dijk:
    19 juni 2022
    Een mooie streek waar jullie nu doorheen wandelen. Heb je trouwens in de gaten dat je al bijna 150 kilometer in de benen hebt zitten!
  5. Hetty:
    Petje af met die warmte
  6. Jan Cranenburg:
    20 juni 2022
    Ja meid . Liever petje op hoor.
  7. Trees:
    20 juni 2022
    petje af hoor !!! mooi daar ....