Eauze Frankrijk 04-07-2022 35 km

4 juli 2022 - Eauze, Frankrijk

Op tijd op, doch onweer en regen dus later vertrokken. Koffie gedronken en een potje jam opgeruimd was uit het kastje gevallen. Ach, scherven brengen geluk.  Om half 8 besloten toch te vertrekken zonder regenjas en met regenhoes. Goed besluit rond half 9 uur droog en schraal zonnetje. Temperatuur 25 graden en bewolkt. Prima wandelweer. Alleen de afstand en de heuveltjes . Net de rups van vroeger op en neer de hele dag door. Na drie en half uur eindelijk koffie . En ook een flink stuk cake met noten.🍪 Toen weer verder om half twee kleine lunchpauze langs de kant van de weg. Eindelijk om vier uur in het dorp. Alle energie was wel op. Allereerst terras zoeken en schoenen uit want de voeten die stonden op ontploffen. Biertje besteld en afspraak voor morgen gemaakt. Zo nu even drinken en dan naar de gite. Is ook een stuk buiten het dorp. Vandaag de eerste echte velden vol met druivenplanten gezien.🍇 Ook in de armagna streek aangekomen. Vanavond eentje proberen denk ik. ?? Ik merk wel dat al klim ik niet als de beste mijn been spieren inmiddels super zijn. Vandaag laatste 7 km over een pad van de oude tram rails. Iets als het bels lijntje. Maar dan grind en zand. Nou als een haas ging ik er vandoor. Arjen moest even passen. Het ging haast als vanzelf ook na 28 km. Dus 3 weken klimmen heeft ook zijn voordelen. En als ik niet afgevallen ben kan ik altijd nog zeggen spieren wegen meer als vet.🤭. Slapen even buiten het dorp. Even afwachten hoe de avond verloopt. Voor het eten kun je in de tuin komen, daar wordt voorgelezen uit de bijbel. Och vrijheid is blijheid. Verder alles als altijd ,het is s'avonds en s'morgens het zelfde ritueel. We hoeven er niet meer bij na te denken. Na het douche en de was Arjen sigaretje roken en ik de kassa op maken. Elke week even checken hoe het erbij staat.  Vertrouwen is goed controleren is beter. Bij de gite gegeten ,lokaal en heerlijk. Voor de verassing,  het kost niets het eten en slapen. Ze vraagt een donatie door ons zelf te bepalen hoeveel. Nog even naar het terras voor een armagnac,je. Zal best smaken. en morgen maar 21 km. Dus wie zich zelf niet kietelt lacht te weinig.  De 500 km grens gepasseerd. Wat hebben het goed. Zei tegen Arjen als we over negen weken thuis zijn denk ik dat we voor 3 weken op vakantie moeten in Frankrijk. 🥳😎..

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

De beleving is altijd mooier dan welk gedicht dan ook.

1. Trees:
    geweldig :-)