Conques Frankrijk 21-06-2022 13 km

21 juni 2022 - Conques, Frankrijk

Heerlijk geslapen, en weer het vaste patroon als de andere dagen. Lijkt wel of ik weer een baas heb sinds 12 jaar. Maar dan wel eigen baas. Stevige etappe voor de boeg ,13 km en onderweg niets van koffie of fris. Dus in een ruk door naar Conques. Flinke klim van 20 procent. En de afdaling idem dito.  Als ik thuis wandel mopper ik vaak dat de trottoir tegels slecht zijn neer gelegd na het aanbrengen van de glasvezel. Nou hier geen glasvezel maar de keien massa die in de afdaling liggen zijn geen feest voor knieen en enkels. Ondanks de hoge schoenen. Dus zal ik er thuis niet veel meer over zeuren.  Dus om 7 uur weg flink klimmen ,pauze na de klim met een calorieën bom en wat water . En toen wat vlak. Laatste stuk de afdaling,  al met al de morgen  goed doorgekomen. Om kwart over elf aan de koffie in Conques. Eerst wel de rugzak bij de gite neergezet. Daarna het centrum in.  Valkenburg op zijn frans. Gezellig druk maar ook de prijzen voor koffie zijn hier toeristisch als je begrijpt wat ik bedoel. Voelt wel als een dagje uit. Arjen roept elke dag ( bij de koffie of het biertje zijn motto ? ( WAAR ZIJN WE AANBEGONNEN ).  Genietend van een verfrissing in het dorp viel mij iets op. Voor ingewijden ook OLP alla frans was op stap. Kon niet nalaten dit op de gevoelige plaat vast te leggen. Voor de niet ingewijden  OLP staat voor oude lullen patrouille.  Ja jullie merken wel hoe ( makkelijker) de etappe hoe meer humor. Dus ik denk morgen na de humor.🥵  Om half 3 in de gite douchen en de was . Daarna lekker aan het stokbrood met pate en Franse kaas niks mis mee.  Rest van de dag rusten en kantoortijd. Vanavond eten in de gite. Ik vermoed bbq omdat mijn frans inmiddels wat beter is. Verstaan gaat steeds beter. Spreken moet wel beter. Maar daar heb ik nog enkele weken voor. En dan weer in het Spaans aan de slag.  Slaapplaats voor morgen geregeld wel 25 km. Met als start van 240 meter hoogte naar 598 meter ja daar gaat klauter kabouter van genieten. Ik iets minder. Wie is kk.? Ook is de zomer vandaag begonnen ,dat gaat nog wat worden. Acht uur net klaar met eten ,geen  bbq ivm storm en onweer . Van kwart over 8 tot 9 uur storm en onweer. Ook de stroom uitgevallen. Wordt vroeg slapen. De weersvoorspelling voor morgen zijn regen. Dus toch maar ontbijten met koffie voor we vertrekken. We zullen zien wat het wordt.

Groetjes 👨‍🦯👩‍🦯

Bij slecht weer kun je lekker met je hoofd in de wolken lopen.

1. Lia Van gool:
    21 juni 2022
    Nu maar hopen dat de regen morgen meevalt
  2. Gabri van Dijk:
    21 juni 2022
    Hier een liedje over iemand die zelfs wenst dat het gaat regenen:
  3. Trees:
    22 juni 2022