Condom Frankrijk. 03-07-2022 24 km

3 juli 2022 - Condom, Frankrijk

Minder goed geslapen , misschien vermoeiend  maar het bed was ook niet top. Iets na zeven vertrokken en naar de bakker.🥖 En toen op stap. Het eerste uur ging niet best  pap in de benen maar langzaam maar zeker ging het wel weer goed. Ook de pijntjes ( niet te hard roepen ) zijn  nauwelijks aanwezig. Bij de koffie alle camino lopers weer present. Zijn nog met zessen na Condon nog maar 3 over. De Canadees  en wij. Bij het koffie punt nog even een klein feestje.  De kleine jongen werd 13 jaar. 🥳Zijn laatste dag op de camino. Ook nog wat gekkigheid uitgehaald. Ik kwam het winkeltje uit en daar stond de bus voor de bagage van de pussy pelgrims. Die lopen met een rugzak van 2 kg de rest laten ze bezorgen bij hun volgende slaapplaats. Hij reed net weg en ik begon te zwaaien en roepen mijn rugzak mijn rugzak.  De chauffeur vol op zijn rem. De hele groep lag dubbel alleen bij de chauffeur duurde het even voor het kwartje viel. Is ook moeilijk voor een fransman. Na de koffie lekker doorgelopen.  Tegen twaalf uur zei ik als er ergens een plekje is in de schaduw even lunchen. Hij zei misschien bij het kerkje.  Komen we bij het kerkje🕍 ja schaduw en een bankje maar ook wel 20 gedekte tafels . Was voor het jaarlijkse benefiet feest voor herstel van de kapel. Een van de dames van de organisatie zei kom gerust binnen. Kregen een drankje aangeboden (sangria we hebben er wel veeeeel water bij gedaan ) . Ik zei tegen Arjen lust wel wat te eten ,pakte wat van onze lunch ( stokbrood). En mijn vermoeden was juist na 2 hapjes stokbrood en wat water uit mijn bidon zei een van de oudere dames ,enige jaren ouder als ik no,no,no en schoof ons een heerlijk bordje met hapjes toe😜. Ja mensen mensenkennis is ook belangrijk in Frankrijk. Even later kwam de man die verantwoordelijk was voor de sangria weer langs en vroeg willen jullie nog meer. Ik zei no we moeten nog lopen 10 km. Hij zei het is goed voor je carburateur ,ik op mijn gebrekkig frans no no no carburateur doet dan pfpfpfpf krijg je panne onderweg.  Hij begreep wel wat ik bedoelde. Het enige nadeel van deze lunch morgen weer stok ( oud)brood. Na wat puffen 😂zijn we aangekomen bij de gite. Eigen kamer en van alles voorzien.  Arjen mag in het tweepersoonsbed   maar wel alleen. Alles in de jaren 70/80 stijl ook de muziek.  Prima met  zwembad ,grote tuin en van alle gemakken voorzien  en voor mensen die graag ook eens niet te duur op vakantie willen een perfecte plaats. Ja en voor maar 37.00 euro pp inclusief eetentje .Ga er maar eens om in Nederland. Na de dagelijkse dingen douchen, was ,checken bagage, kantoortijd. Het stadje in . Het is  vandaag bij de 4 musketiers. Dit zijn van die dagen graag 8 in een week. Ook nog iets elke gite houder wil wel met me meelopen. Als we ook onze stempel gaan halen en betalen aankomt vragen ze dat aan Arjen,  hij zegt dan sorry , i now the way, he dose the pay. Het is een mooie ervaring ,dat je er z'on eind voor moet lopen is niet erg maar fantastisch. Wij zijn nu volgens het route boek 509 km onderweg,  werkelijk gelopen 481 km.  Ach het is voor de statistieken. 509 klink leuker vind ik zelf. Dus wat maakt het uit we zijn op stap en we genieten van het eten ,de omgeving,  en vooral van alle mensen die met de zelfde doel lopen , van de zon iets minder. Rond zeven uur onweer opkomst. Vlug naar de gite. Was en schoenen binnen halen en een plaatsje zoeken onder het afdak. Geweldige ambiance.  Zo wil je leven. We worden al echte vrijbuiters. Doen ons ding en hoe gek het ook is als het vraagt met wat humor alles is mogelijk. En het mooie is de Franse wandelaars hebben graag contact met de Hollandse boys. Zo gaan de dagen voorbij. De een leuker als de andere maar elke dag is een aparte ervaring. Vandaag een van verrassingen en leuke ontmoetingen. Na het douchen en je ( verplichte dingen). Is het genieten en al de zweetdruppels van die dag ben je weer vergeten. Ja volgers mooier kan ik het niet maken. Maar werkelijk god leeft in Frankrijk. Ik wil wel een van zijn apostelen zijn. Morgen  verder op naar de nonnen. Daar slapen we. Welterusten.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Laat los wat je bezig houdt. En ontdek wat je bezig moet houden.

1. Trees:
    3 juli 2022
    hahaha jullie maken wat mee, wat een ervaring... veel plezier !!! slaap lekker
  2. Bar:
    3 juli 2022
    Goed herstel dus en goei weer.
  3. Lia Van gool:
    4 juli 2022