Boadilla del Camino Spanje 27-07-2022 29 km

27 juli 2022 - Boadilla del Camino, Spanje

Vandaag weer een flinke etappe in de meseta. Een stuk van 12 km en een van  8 km door de velden. Zou wel weer wat warmer worden maar als we voor 2 uur binnen zijn is het wel te doen. Wel weer een flinke klim na het eerste plaatsje.  Maar ondanks dat hij vrij steil was ging het prima. Boven aangekomen meteen door naar de koffiepauze. En toen nog 8 km waren om half 2 binnen. En bij het inchecken zag je jonge man Arjen zijn naam en begon meteen in het  Nederlands te praten over Arjen Robben. Dat had dus voordelen. Niet boven in het stapelbed. Voor kwart over 2 klaar echt een routine klus. Toen wij naar de bar gingen kwam de rest net aanlopen. Een groep Engelse jongelui. Die dachten heel vlug te hebben gelopen. Volop commentaar van hebben jullie de bus genomen. Maar ze zien maar. Op tijd binnen en georganiseerd je dingen doen heeft vele voordelen. Niet in de rij bij het inchecken en bij de   douche en een leuk plaatsje op het terras in de schaduw. Toen de groep  aanwezig was even doorgenomen waar we morgen en de komende dagen naar toe lopen. Waarnaar toe is bekend. Ja je moet zo oppassen met wat je zegt of schrijft. Voorheen deden we dat met ons twee maar met de groep samen blijven is wel heel gezellig. Ook wordt er al van alles gefluisterd ivm mijn verjaardag. Want voor sommige is het toch moeilijk om dingen voor zich te houden. Maar diegene die me kennen er ontgaat me weinig. Denk maar aan  sinterklaas. Teveel wandelaars vragen , pappa camio wanneer ben je jarig. Er hangt iets in de lucht. Vandaag 2 zakjes lavendel meegenomen bij het vervallen klooster. Reden voor in mijn rugzak ruikt lekker. Ik had het met mijn ottertje over een tijd geleden, en zei misschien een goed idee. En mijn geheugen is prima  . Liep er langs en nam 2 zakjes mee. Een voor haar en een voor mij. En ze was er blij mee. Heerlijk aan het zwembad gezeten en een super fijn open gesprek gehad met mijn ottertje.  Fijn een op een zonder enige inmenging van andere. En lekker in het Nederlands. Want met al die verschillende nationaliteiten is het Engels ook niet wat het moet zijn. Daarna de was opruimen en een bloedblaartje verzorgen op de top van mijn teen. Komt door de steile afdaling. Klaar voor het avondeten. Afwachten hoe het hier geregeld is  eten met zijn alle in het hotel naast de auberge. Dus al met al een perfecte dag ondanks de 29 km . Zei tegen Arjen nog 435 km te gaan is eigenlijk niks. Zijn antwoord kun je raden "je zult het moeten lopen". Als er lichamelijk geen ongewenste dingen gebeuren komt het wel goed met ons. Nog een dag of 18 wandelen. Reeds 45 dagen zijn de revue gepasseerd. En meer als 1100 km in de beentjes. Eten was goed en lekker.  Nog even een afzakkertje en naar bed.

Groetjes👨‍🦯👨‍🦯

Eenmaal de strijd begonnen is de werkelijke berg nog niet bedwongen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Trees:
    27 juli 2022
    alweer 45 dagen onderweg,.. zoooo,..klinkt allemaal wel gezellig, ben benieuwd naar je verjaardag 🎉 🙋 groet..
  2. Jan Cranenburg:
    27 juli 2022
    Ben ook benieuwd maar heb nog andere halve week om het uit te vogelen
  3. Bar:
    Prachtig weer.
  4. Jan Cranenburg:
    28 juli 2022
    Weer weer om weer te gaan wandelen. En gelukkig nog geen bar weer
  5. Lia Van gool:
    👍👍👍
  6. Jan Cranenburg:
    28 juli 2022
    Gaat prima zo. Met ons droogje en een natje