Arzacq-Arraziguet Frankrijk 07-07-2022 35 km

7 juli 2022 - Arzacq-Arraziguet, Frankrijk

Zo de langste etappe in Frankrijk staat op de stoep. Bij de was. 35 km te gaan. Dus eerst koffie en naar de bakker. Half 8 vertrokken  en ja ik maak een  sprong om  4 uur binnen. 7 uur 30 looptijd.  Erg saaie etappe mais mais mais enz. Gabri graag een liedje over mais.😉 Arjen en ik denken te weten wat het gaat worden. Echt schiet het dan niet op denk je. Maar met wat ploeteren en foeteren weer prima voor elkaar. Al hoewel het gaat je verdomme ( o een pelgrim mag niet vloeken ) niet in de koude kleren zitten. Gaat hier ook niet lukken naar een uur onderweg ben je nat van top tot teen. Als je zweet hier als parfum zo kunnen verkopen werden we steenrijk. Na 28 km, ja jullie lezen het goed, eindelijk een terras heerlijk koud drinken ,liter water uit de koeling en een cola. Dus al met al gaat het wel goed. Zolang er nog humor over is is er niets mis. Biertje doen en dan naar de gite. Weer een waar Arjen  5 jaar geleden heeft geslapen. Is naast het cafe en morgen kermis hier. Maar daar zullen we niet veel van meekrijgen. Nog 2 dertig plussers en dan 3 kortere etappes en we zijn in Saint-Jean-Pied-de-Port zo snel kan het gaan. Gegeten bij de gite weer heerlijk en een leuk gezelschap. Franse en een echtpaar uit Brussel die ook Engels konden en Nederlanders.  Dus alles kon vertaald worden. Veel gelachen . Na het eten 9 uur ja dan is dat zo een beetje gebeurt.  Naar de kamer. Arjen ging nog even bellen en naar de bar denk ik. Al met al een lange dag maar weer prima en weer nieuwe mensen ontmoet die ook naar Santiago lopen. Komen we vast nog tegen. En ontstaat er weer een groepje. Voetjes verzorgen en  naar bed.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Al is het pad dat je moet bewandelen nog zo lang begin eraan en wees niet bang.

1. Yvonne:
    7 juli 2022
    Pelgrimeren is een door en door sociaal gebeuren, met tal van verrassende, risicovolle ontmoetingen onderweg
  2. Lia Van gool:
    7 juli 2022
    Petje af voor jullie
    35 km is niet niks 🥾🥾🦶🦶👍👍
  3. Gabri van Dijk:
    8 juli 2022
    Ik ben benieuwd welk liedje jullie in gedachten hadden. Misschien dit:
    of deze:
    Maar er is ook een echt liedje over mais en dat is dit:
  4. Jan Cranenburg:
    8 juli 2022
    Wij dachten aan de popcorn song
  5. Trees:
    :-)