Arthez-de-bear Frankrijk 08-07-2022 30 km

8 juli 2022 - Arthez-de-Béarn, Frankrijk

Weer een mooi dagje voor de boeg. 28 graden en 30 km. Nou geen makkie vandaag. Diverse oorzaken. De kilometers van gisteren zitten nog in de benen, de eerste 10 km en laatste 7 km veeeeel klimmen en nauwelijks schaduw. En ook verloor ik mijn rode brabantse zakdoek. Gelukkig gevonden door mensen die achter ons liepen. En bij het koffiepunt kwamen ze hem brengen. De mensen op de camino zijn een familie. Na een korte lunch, stokbrood  kaas en worst en Arjen een plak pizza weer verder. De laatste 7. Die deden echt pijn. Maar als beloning pilsje en uitkijk op de Pyreneeën mits het niet te heiig is. Toch geprobeerd om het vast teleggen. Op het terras na het douchen even doorgenomen de komende etappes naar Saint-Jean-Pied-de-Port in het vervolg SJPP. Als er slaapplaatsen zijn volgen we het etappeboekje. Bij het scheren kwam ik erachter dat de linkerzijde van mijn hals bruiner was dan rechts. Maar ja achteruit lopen is ook een gedoe. Wel tijdens het  lopen was ik aan het bedenken dat we elke dag de sportschool en de zonnebank bezoeken.  Ja zitten op het terras voor we gaan eten parkeert er een camper. Arjen loopt naar de eigenaar en wil hem graag van binnen zien. De eigenaar zo  trost als een pauw  zei natuurlijk ja. Ja dat is zijn idee van een camper. Geen eten in de gite dus voor straf😉 uit eten. Gekozen voor een salade en een kaasplankje. Ook gezellig bezig geweest  met een stel jonge meiden. 8 of 9 jaar die hoorde ons praten en wilde weten waar we vandaan kwamen en wat we hier deden. Arjen lukte het wel om de kinderen het uit te leggen wat we aan het doen waren.  Weer een gezellige avond. Rond half 10 naar de gite. Nog wel licht maar 8 uur rust ( slapen ) hebben we wel nodig. Al met al zware dag maar wel gezellig. Morgen nog z'on een maar dan gaan we naar de 20 plus kilometers. 3 dagen redelijk rust. We zullen zien.

Groetjes  👨‍🦯👨‍🦯

Genieten ---want het bezit van de zaak is het eind van het vermaak.