Aroue-Ithorots-Olhaiby Frankrijk 10-07-2022 20 k

10 juli 2022 - Aroue-Ithorots-Olhaïby, Frankrijk

Vandaag een korte etappe vergeleken bij de afgelopen 3 dagen. Wel weer een paar keer klimmen, en ook de zon was erg aanwezig. Maar je moet maar denken gratis sportschool, zonnebank en sauna en dat alles is in de prijs inbegrepen. Onderweg had de boer de douche voor het mais aan gezet 🌽, kwam ook over het wandelpad. Ik ben toch maar een keer terug gelopen. Heerlijk douche met koud water onder het wandelen. Ook te zien dat het zondag is veel kerkgangers. Heb zelf de pastoor gezien die voor de kerk stond. Ik dacht dat hij ons de zegen gaf of gewoon zwaaide. Ja je weet het niet wat de zon allemaal met je doet.  Bij de gite drukker dan de afgelopen dagen bijna elk bed bezet. Zal best weer een groepje kunnen ontstaan richting Santiago.  We zullen zien. Omdat we vroeg waren en de eerste ,vlug gebruik gemaakt van de ruimte die je dan hebt. Alles gewassen en aan de waslijn zodat vanavond de kleren weer droog zijn. En ook een voordeel is dat je het onderste bed kan kiezen. Geen klimmen meer vandaag. Moeten nog wel even kijken of er wat te eten valt. Onze broodzak is leeg dus morgen nieuwe voorraad in slaan. En voor vanavond er is hier niets in het dorp . In de gite is wel wat te eten al is het geen volledige maaltijd. Ook extra geld gepind want de komende dagen geen pinautomaat.  En alles gaat voorlopig contant.  Reeds 28 dagen onderweg en volgens het routeboekje 701 km op weg. 25 km gemiddeld per dag. Wel een middagdutje gedaan. Buiten te warm om zomaar te zitten. De komende dagen erg heet weer voorspeld . Boven 35 graden . Dus het plan zal worden om met de hele vroege vogels te vertrekken. Dit om in de begin van middag binnen te zijn. Hier is geen restaurant dus de dame van de gite maakt voor ons een koude maaltijd van koude streekgerechten met een flesje rose. Komen de avond wel door.  De komende dagen is de uitdaging de hitte.

Groetjes👨‍🦯👨‍🦯

Op tijd rust is noodzakelijk maar stilstaan is achteruitgang.

1. Trees:
    10 juli 2022
    dat zal heerlijk geweest zijn, zo'n douche onderweg :-)... succes morgen, met die warmte
  2. Jan Cranenburg:
    10 juli 2022
    Op tijd vertrekken zodat we voor 1 uur binnen zijn. Als het lukt.
  3. Trees:
    🤞🏼
  4. Lia Van gool:
    Heel veel succes morgen
    Ik hoop voor jullie dat je veel in de schaduw kunt lopen
    Ik duim voor jullie 👍👍🤗
  5. Gabri van Dijk:
  6. Bar:
    11 juli 2022
    Lekker weer. Tip: ene voorop, den andere kan in de schaduw van hem lopen.
  7. Jan Cranenburg:
    11 juli 2022
    Kan alleen s'morgens en niet langer dan een half uur. Maar alles is meegenomen.