Sittard-Maasbracht 22-juli-2020 24 km

22 juli 2020 - Maasbracht, Nederland

Zo weer op pad en wel op het pieterpad.Vanmorgen laat vertrokken , want als die kippen van stok af zijn tokken ze maar door.Maar wel gezellig ,dat moeten ze doen s'avonds bij een borrel. Vrij vlug weer op de route ,je kon merken dat het pieterpad bekender en aardig in trek is bij de wandelaar. Vandaag had twee grote pluspunten niet te warm en VLAK. Jeetje dat scheelt een slok op een borrel. Al vlug had ik er weer de gang in ( 5,2 km per uur ). De laaste 2 km moest ik een noodstop maken , ontzettende kramp in mijn grote teen. Schoen uit en masseren maar en wat gerust. Nog niet helemaal weg , dus morgen een iets lager tempo. Onderweg haast geen foto's gemaakt ( sorry Cees ) niet veel gezien dat echt apart of byzonder was. Het slaapadres van vanavond had ik pas na 7 telefoontjes en die voor morgenavond na 1. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Alweer het smalste punt van nederland tegen gekomen. Gabri hoe veel zijn er ?  . Nog even een biertje beneden drinken en dan slapen.

Gr Jan

1. Gabri van Dijk:
    22 juli 2020
    Hoe je ook zoekt op internet, je leest alleen over het smalste stukje Nederland bij Susteren. Eigenlijk moet erbij dat het tussen 2 verschillende landsgrenzen is. Je kunt daar namelijk binnen het uur (4,3 km) van België naar Duitsland wandelen.
    Dat smalste stukje Nederland waar ik het over had ligt vlakbij het Sanscullottenpad (Frans voor: -zonder kniebroeken- pad, heeft iets met de Franse revolutie van doen) bij Castelre in de buurt. Over dat pad loop je van België naar België via pakweg 200 meter Nederland. Er zijn nog smallere stukjes daar, maar daar zijn geen paden. Toevallig ligt daar ook het smalste stukje België en daar wonen Belgen boven Nederland, en niet eronder. Het is maar dat je het weet.😂
  2. Gerard:
    23 juli 2020
    Toch leuk, zo' n dagelijks feuilleton. Ik ga eraan wennen en kijk iedere keer uit naar de vervolg avonturen. Net als bij uitzending gemist, hoef ik niets te missen. Jammer dat ik niet vooruit kan kijken 😊. Maar gezien het verloop lijkt de ontknoping wel voorspelbaar!
    Totaal versleten schoenen, broodmager en heel veel ervaringen rijker! Jan, Jan dubbele Jan, waar zijt gij heen gelopen.......niet heen, maar heen en weer door t ganse koninkrijk, met de hoed in de hand 😊
  3. Jan Cranenburg:
    23 juli 2020
    Broodmager ? Tot nu toe word ik overal aardig verwent. En zo niet ik kan er ook wat van. 😜
  4. Gerard:
    We zullen 👓 Koning H. Jan 👑👍