Maasbracht-Swalmen 23-juli -2020 21km

23 juli 2020 - Roermond, Nederland

Na een goede nachtrust op stap naar Swalmen. Eerst even langs Roermond gelopen en wel  omdat ik daar jawel 51 jaar geleden in militaire dienst ben gedaan. Niet veel herkenbaars meer . Van daar uit verder , kom onderweg een man tegen die vroeg niet waar ik naar toe ging maar of ik in het leger had gezeten. Ik zei ja maar wel 50 jaar geleden . Dit had ik beter verzwegen ik kreeg heel zijn loopbaan te horen die hij bij de marine had gehad. Dit inclusief alle landen die hij had bezocht. Kon met moeite weg komen. Hij snapte wel dat ik verder wilde . Ik zei nog gekscheerend ik lees je boek wel waar hij op zei misschien wel een goed idee. Weer een aparte slaapplek ja in een duiventil. Samen met een echtpaar die al 3 keer de camino ( spanje ) hadden gelopen. Samen gaan eten en veel gelachen. Onderweg ook nog een stuk opgelopen met een mevrouw die een etappe liep van het pieterpad. Ja zo samen gaan de kilometers wel snel. De kramp in mijn teen is wel weg maar nog wel wat gevoelig. Ook liep de pony hier gewoon in de tuin tot hij aan de bloemen begon toen moest hij met spoed naar de wei. Ook was ik opzoek naar een pin automaat. Ik kwam langs een cafe hier in het dorp de eigenaar zat buiten en ik vroeg is hier een pin automaat. Ik zal je de korste weg wijzen zei hij. Door het cafe achter door de garage deur open en ja rechs voor een pin automaat. Geweldig toch, Morgen naar Venlo.

Gr Jan

1. Ton:
    23 juli 2020
    Niet in roermond bij de frituur bin de ingang van het station is was er 50 jaar geleden ook al was toen de zijingang
  2. Gabri van Dijk:
    24 juli 2020
    Je komt mooie dingen tegen.