De Kwakel-Zwammerdam 25 aug 2020 24 km

25 augustus 2020 - Zwammerdam, Nederland

Vanmorgen nog even bezig geweest . Want vlug en wild blijft hier nog wel even hangen.  Kreeg nog wel een stuk eendenborst  mee in mijn lunchpakket.  Met de mededeling niet te.......ja vul zelf maar in. Ook gisteren nog geroepen om even tv te kijken. Andre van Duin die met de boot door dit gebied ging. Heb hem niet gezien vandaag. Ook nog een oude koffiemolen in de keuken ontdekt van voor 1900 zeggen ze. Komt uit Philadelphia. Het was fris bij vertrek 15 graden maar toch in mijn shirt vertrokken. Om half elf begon het te regenen tot half drie. De eerste dag sinds 6 weken dat ik bijna de hele dag mijn regenjas aan had. Wel veel extra kilometers gelopen een keer om moeten lopen door weg afsluiting en een keer omdat de dijk afgesloten was. Moest daarom via de weg in plaats van over de dijk.. Wel mooi gebied. Molens , brede sloten en veel bootjes.  In Zwammerdam ,prachtig plaatsje , naar slaapadres. Pand uit 1672. Valt onder monumenten.  Geweldig huis in 1996 helemaal gerestaureerd.  Binnen nog heel veel authentieke dingen. Tot zelfs een bakkerij met oven en al. Was de eerste bezoeker van vrienden op de fiets.  Ontbijt morgen in de bakkerij. Morgen richting Haastrecht slaapadres aan de rand van Gouda. Wel heel slecht weer voorspelt.  ☔ We zullen het wel zien. Even op mijn kaart gekeken maar de cirkel is bijna helemaal dicht .  Nog even dan kan ik de eindjes aan elkaar knopen.

Gr Jan 👨‍🦯

1. Bar:
    25 augustus 2020
    Op de mooie foto’s staat geen koffiemolen.
  2. Jan Cranenburg:
    25 augustus 2020