Haarlem- De Kwakel 24 aug 2020 23km

24 augustus 2020 - De Kwakel, Nederland

Vandaag weer een tussen etappe. Dit om Amsterdam te ontwijken. Vanuit Haarlem via eigen route naar Aalsmeer waar ik weer op de route kwam van het pelgrimspad.  Duidelijk te merken dat je in het westen van Nederland bent. Veel industrie en kantoren. Ontzettend veel kantoren staan leeg. Best moeilijk om als wandelaar van a naar b te komen. Veel wegen alleen voor auto,s. Dus de gps deed zijn werk prima. Route planner gaf 22 km aan gelopen 23 km. De Kwakel lijkt wel wat op Giethoorn. Kon mee eten samen met 2 jongens die hier voorlopig onderdak hebben. De gastheer vroeg of ik wild at .Ik antwoorde nou ik eet wel vlug maar niet wild. Hij en zijn zus ( de gastvrouw ) keken elkaar aan en kwamen niet meer bij van het lachen. Hij moest zijn hand voor zijn mond houden want zijn gebit zat niet meer waar het moest zitten en zij was te laat  voor de wc.🤣 Toen ze éindelijk wat konden zeggen zei zij we eten gebraden eend. Toen viel het kwartje bij mij ook. Bij het eten werd de woord verspreking nog menig maal herhaald. Ook de twee kerels proesten het uit want zij kregen het verhaal tijdens het eten te horen.  De eend was heerlijk ( zelf geschoten door de gastheer) en lekker brood soppen in de saus. Niks mis mee. Slaap op de overloop. Maar die is groter als 2 slaapkamers.  En veel gezelschap. Beren en poppen. Nu maar hopen dat die niet te vlug worden.

Gr Jan 👨‍🦯

1. Ton:
    24 augustus 2020
    Hoi jan maria vroeg om foto van jou om te kijken of je niet teveel afgevallen bent
  2. Jan Cranenburg:
    24 augustus 2020
    Foto geplaatst. Mezelf nog niet gewogen . Blijft een verassing ook voor mij. Nog ongeveer 10 dagen te gaan.
  3. Bar:
    24 augustus 2020
    Kwakel zei de eend en mooie foto’s weer.
  4. Gabri van Dijk:
    25 augustus 2020
    Nog maar 10 dagen en dan dat vertrouwde Tilburg weer in. Ik hoop dat je benen de volgende dag niet gaan protesteren en verder willen. Misschien leuk om dan naar Zeeland en Utrecht te lopen, of België, of Duitsland of de Flevopolder, of...of... Het is maar om aan de gang te blijven!!🤣🤣
  5. Paulus:
    28 augustus 2020