Someren -Weert 13 juli 26 km

13 juli 2020 - Weert, Nederland

Vandaag was het een stevige etappe.  Maar na een STEVIG onbijt vertrokken samen met de boerin . Ze ging gelijk de honden uitlaten. Gezellig. Zowel vanmorgen als vanavond was het ruim 2 kilometer van en naar de slaapplaats vanaf de route. Resultaat van vandaag 30,5 km. Ook was ik nog ongeveer 700 meter verkeerd gelopen. Knooppunt gemist. Maar ik had de kaart vanmorgen bekeken en wist dat ik Maarheeze links moest passeren , opeens een bordje links Maarheeze. Hup handrem erop. Even op de kaart gekeken en dacht ik loop de verkeerde kant op. Even nagedacht en wist ik moet naar het zuid oosten. Dus zon rechts van voren ( 11.uur ) maar ik had hem links van achteren. Niet meer getwijfelt en omkeerd. Was weer zo bij het gemiste punt. Zo klopte alles weer. Toch iets geleerd in dienst behalve bier drinken. Alle twee nog niet verleerd.  Verder alleen maar bospaden 9,5 km. Had op de gps gekeken waar een restaurant was. Ja blaakven. GESLOTEN zelf geen stoel te bekennen om te rusten. Bank gezocht en mijn gehele voorraad water naar binnen gewerkt. M.u.v. een klein flesje  20 cl , nood rantsoen.  O ja ,Vanmorgen wel op het vogelpad enkele roodbostjes gespot. iets of wat verscholen maar goed zichtbaar. ( Martijn weet wel wat ik bedoel. Biesbosch. ) In Weert weer een mooi adres. Super luxe , aanbouw Kangeroe woning splinter nieuw alles , is in mei  dit jaar opgeleverd. Blijf hier 2 nachten even wat rust  en kijken of ik morgen een wasje kan doen en Weert bekijken. Tot vandaag 122 route km erop zitten maar totaal gelopen 138. De extras zijn de avondvierdaagse kilometers die Gabri me wilde laten lopen.  Verder alles goed maar de limburgse heuvels komen eraan ben benieuwd hoe ik deze ga ervaren.

gr Jan

1. Gabri van Dijk:
    13 juli 2020
    Het is geen avondvierdaagse. Omdat je toch vrijwel elke dag loopt dacht ik dat je dan net zo goed daaraan mee kon doen. Het kost je in ieder geval geen extra kilometers. Het is een alternatieve manier van de vierdaagse van Nijmegen. Je kunt er een medaille voor krijgen (kost wel €7,95). Die 16 extra gelopen kilometers die tellen niet, helaas.
  2. Bar:
    13 juli 2020
    Gaat goed Jan. Weer mooie foto’s.