Ell-Ophoven Belgie 16-juli 2020 19 km

16 juli 2020 - Ophoven, België

Vanmorgen om half negen vertrokken , alles weer prima verzorgt. Regenjas was geen overbodige luxe en ook de regenhoes van de rugzak was nodig. Toch een mooie dag niet meer door de bossen maar langs akkers en weilanden. Kon je lekker ver weg kijken. Via Hunsel,Ittervoort naar Thorn daar de grens over gestoken naar Kessenlich, Geistingen en Ophoven. Zes leuke dorpen met veeeel kapelletjes.  Terwijl ik dit verslag schrijf plenst het buiten , net als of je op kamp in een tent zit. In Thorn ( daar wel alles open ) koffie met vla en slagroom bij de koffie. En terecht dat Gabri opmerkte Thorn  is de witte stad daarom slagroom bij de koffie. Bij het boodschappen doen was er een klein probleempje in Belgie moet je ook in de winkel een mondkapje dragen. Zat dus in mijn rugzak op het slaapadres. De winkel eigenaar wilde me niet binnen laten , maar zo katholiek als ze hier zijn de engel in nood was er aanwezig. Een madam die mijn uitleg had gehoord bood me spontaan een kapje aan. Zo zie je maar alles komt goed. Morgen een flinke tocht omdat ik alleen in Sittard een slaapplek kon vinden . Dus  7 uur onbijt en half 8 op pad. Ja ja het leven van een pelgrim is niet ALTIJD makkelijk. Nu nog een keuze maken uit de vele foto's.

gr Jan

1. Gerard:
    16 juli 2020
    Slagroom is bijna een must anders zakt je broek nog onderweg af.
    Keep on going!
  2. Frank Vorstenbosch:
    Succes morgen Jan
  3. Bar:
    16 juli 2020
    6 dorpjes in 19 km. Best veel. Jammer van de foto’s.