Eersel-Heeze 11-juli 2020

11 juli 2020 - Leende, Nederland

Weer een prima adres, s"avonds een biertje gedaan met de verhuurders, een goed onbijt en weer op pad. Vanuit Eersel naar het dicht bijzijnde punt aan de route gelopen . 5 km naar Broekhoven. Daar verder met de route. De bewijzering was prima alleen was deze overgegaan in de LAW bewijzering wit/rood. De hele dag door de bossen gelopen dus alleen maar zandpaden. O pelgrims staf wat kom je goed van pas. Ik liep er aan te denken om hem maar een naam te geven. Want er komt een dag dat ik tegen hem ga praten. ( suggesties laat het me weten ) de gekozen naam graveer ik na afloop in de staf. Op een foto van de bossen is een wild dier te zien. ( zoek plaatje ) De fysieke toestand is prima alleen vandaag wat spierpijn boven in mijn schouders. In de bossen een groep scouts tegen gekomen , niet op kamp alleen een draaidag . 17 scouts en 8 staf leden ,kwamen uit Leende. De totale groep bestond uit 74 leden. Verder niets bijzonders alleen morgen passeer ik de 100 kmu . Gaat tot nu toe lekker . Vandaag de hele dag heerlijk weer. Lekker in het shirt .  Ook nog lang zitten praten in het eethuis met zoals wij dat noemen OLP ers. Veel kwats praat want dat kunnen ze hier ook. Morgen weer fris en fruitig op naar Someren  , 18 km , daar kan ik aanschuiven zoals Arjen dat noemt. Of wel eten  wat de pot schaft. Ik laat me verassen.

gr Jan

1. Yvonne:
    Kompel Of koempel
    AFgeleid van het Duitse vriend of kameraad
  2. Chantal:
    12 juli 2020
    Heel veel succes en plezier!
  3. Gabri van Dijk:
    12 juli 2020
    Maotje (op z'n Tilburgs) als naam voor je pelgrimsstaf.
    Ben je toevallig rond het kasteel aldaar gelopen? Daar achter op het landgoed ligt een originele vrieskelder. Een zeldzaam geval waar er niet veel meer van over zijn.