Zwammerdam-Gouda 26 aug 2020 27 km

26 augustus 2020 - Gouda, Nederland

Vandaag een lange etappe door de polder omdat de slaapplaats aan de rand van Gouda lag. Vroeg op en de regenjas aan want veel wind en regen. Om half acht op pad.  Volop storm en als  de wind tegen was stond je bijna stil. De regen was er met buien. Hooft omlaag en duwen tegen de wind in. Geen beschutting . Morgen zware benen denk ik .Al met al niet best voor deze luxe pelgrim ( volgens sommige) maar een kwestie van doorzetten en niet mekkeren ,dat deden de schapen al genoeg. Onderweg moest ik aan de woorden denken van iemand die algemeen beschaaft Nederlands spreekt. " Met zo'n storm waait je penis uit de pantalon " 🤣 Maar na veel geploeter en gefoeter om vier uur in Gouda op het terras. Geen 0.0 maar koffie met broodje warme beenham. Slaapadres een complete woning. Samen met nog een wandelaar. Zit ik om zes uur aan de keukentafel gedoucht en wel gaat de zon schijnen. Toppunt van pesterij. Onderweg niet veel foto's gemaakt alles zat goed in gepakt in het plastic. Alleen routeboekje heeft waterschade opgelopen. Als ik nu nog maar de weg kan vinden.🤔

Gr Jan 👨‍🦯

1. Gerard:
    26 augustus 2020
    Hou vol Jan. In geval van nood brengen we wel snowboots, berenvel en een Schrobbelèr!