Zubiri Spanje 14-07-2022 23 km

14 juli 2022 - Zubiri, Spanje

Zo geslapen in een auberge met ongeveer 100 mensen. Was half vol maar toch wel druk. Ook lekker gegeten samen met de twee meiden uit Parijs die ook al vanaf Le Puy de camino lopen. S'morgens vroeg wakker en op advies van de echte caminoganger. Spullen waren klaar ,bed uit. Aankleden en naar buiten, binnen een mierennest. Van starters die nog heel veel dingen anders moeten doen ,om het hun zelf makkelijker maken. Om half zeven in een sliert rugzakken weer op pad. Het mooie in Spanje is veel koffieshops met eten en voor een schappelijke prijs. Om half een binnen. In eerste auberge bij de stopplaats waren nog bedden vrij. Dus aanmelden en douche, wasje doen en naar het terras. Lekker weer met de groep wat drinken ,eten, en sterke verhalen vertellen. Want ook caminogangers die pas voor de tweede dag op pad zijn weten precies hoe het moet.🥸 Maar wel de voeten vol pleisters. Ik wil niet oordelen maar goede voorbereiding is het halve werk. En niet dingen uiteen boekje. De mensen die van de foto's zijn helaas. Elk uitzicht kan niet tippen aan gisteren sorry.  Om drie uur even gaan liggen. Heet en bier dus relaxen.  Om zeven uur weer eten.  3 gangen menu eenvoudig maar lekker. In Frankrijk 25 euro de man hier 13. Koffie 1.50 euro. Dat zijn nog eens pelgrims prijzen . Ik heb het bed onder het raam bij de waterval heerlijk. Vandaag maar met 10 personen op de slaapzaal. Nog wel 28 graden 0m half negen in de schaduw. Dus weer een goede dag wandelend en socialistische bezig geweest. Op naar morgen. Pamplona.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Op een Spaans terras maak je sier met een Ba
skiese das. ( Brabantse rode zakdoek.)

1. Trees:
    14 juli 2022
    wandel ze morgen naar Pamplona.
  2. Yvonne:
    14 juli 2022
    Dat is meer geluk dan wijsheid denk ik
    Vandaag laatste dag van het traditionele stierenrennen in Pamplona
    Pas maar op dat er niet 1 verdwaald is 😂😂
  3. Harrie van Gool:
    14 juli 2022
    Het ijsje vind ik een beetje klein naar gelang de presentatie die jullie geleverd hebben .
    maar goed,welkom in Spanje, alleen de temperatuur die loopt in het binnenland op naar de 40 graden, zeggen ze.maar toch succes gewenst .🧑‍🦯🧑‍🦯🚶🚶🍺🍺🍻🍻
  4. Gabri van Dijk:
    15 juli 2022
    Zeg Jan, nu je in Spanje bent slaap je niet meer in een Auberge maar in een Posada. Gelukkig kun je nog steeds in een Gite terecht. 😂
    Hier, een korte Spaanse les: https://www.youtube.com/watch?v=-F7x4qB8m08&ab_channel=Go-Espa%C3%B1ol
  5. Bar:
    15 juli 2022