Villafranca del Bierzo Spanje 06-08-2022 23 km

6 augustus 2022 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Zo weer een jaartje erbij. Korte etappe maar niet minder heftig. Radio camino heeft zijn werk gedaan. Werd door vele gefeliciteerd  en de groep heeft staan zingen op straat toen ik aan kwam bij het koffiepunt. De hele dag door veel aandacht gekregen. De benen voelde wel zwaar aan maar daar had iedereen last van. De afdalingen van gisteren zaten nog in de weg. Bij aankomst vandaag ontstond de vraag wat te doen met de komende 2 etappes  de eerste 18 km redelijk vlak en een van 12 km steile klim. Maar om 30 km te doen met de klim aan het eind lijkt me niet ideaal.  De afweging is laat ik de groep en mijn ottermeisje los of ga ik de uitdaging aan . Moeilijk zeer moeilijk.  Maar ik denk dat ik mijn verstand moet volgen en niet mijn gevoel. Uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen camino. Met heel veel vreugde maar ook pijn momenten. We zullen morgen zien wat het wordt.  Maar mijn verstand zegt 18 en 12 en geen 30 km. De groep zal uit elkaar vallen  niet leuk maar ieder zijn eigen camino . Later in de middag zei Arjen we gaan naar beneden. En je geloofd  het niet. Bij het cafe was de groep verstopt . En het ottermeisje kwam me tegemoet gelopen. Ja een echte verrassing  de groep had een verjaardagsfeestje georganiseerd.  Met alles er op en eraan. Geweldig. Met vele camino kado's.  En ook ging een deel van de groep ook nog koken. Wat een heerlijke  verjaardag. Een om nooit meer te vergeten.  Onderweg naar de eind bestemming van vandaag nog een tijdje met mijn ottermeisje gelopen. De quote van vandaag is er een waar we alle twee honderd procent achterstaan .Uitleg is hier niet bij nodig,  in ieder geval niet voor ons twee.  Om al deze ervaringen en emoties onder woorden te brengen is bijna niet mogelijk. Dus doe ik het ook niet. Want ik wil niemand maar ook niemand te kort doen . Wat kan een wandeling  van een paar weken met een groep mensen, voorheen totaal onbekend voor je gaan betekenen.  Dadelijk eten . Een maaltijd bereid door de groep. Mooie afsluiting van de dag

Groetjes 👩‍🦯👨‍🦯

Vijf minuten zwijgen zeggen soms meer dan duizend woorden.

1. Trees:
    6 augustus 2022
    het is dus een geweldige dag geworden , wat leuk !!! succes morgen, wie weet komen jullie elkaar toch weer tegen :-) groet
  2. Leonie:
    6 augustus 2022
    Van harte gefeliciteerd Jan en wat geweldig om zo verwend te worden op je verjaardag! 🎊🍻🥳
  3. Harrie van Gool:
    6 augustus 2022
    Het is een hele afstand 30 km , maar hier zeggen ze : ge zuukt ut mar uit, nog veel plezier met je verjaardag en sterkte en succes met je wandelen.🚶🧑‍🦯🍺🍾👍🤜🤛🧑‍🦯🚶🎊🎊
  4. Lia Van gool:
    Wat een mooie verjaardag
    Heel leuk om te horen dat er vriendschappen ontstaan
    Om nooit meer te vergeten
    En waar je altijd met plezier aan terug kunt denken
    Jan proost nog een keer op deze dag
    En morgen gewoon met gezond verstand op pad🍺🥳😂🤗
  5. Bar:
    6 augustus 2022
    Alweer jarig, weer van harte.
  6. Susan de Rooij (van Groenendael):
    6 augustus 2022
    Nog net op tijd... Gefeliciteerd met je verjaardag! Jullie zijn goed bezig samen. Succes nog de komende tijd. 🍀