Swalmen -Venlo 24-juli 2020 22 km

24 juli 2020 - Venlo, Nederland

Het slaapadres lag aan de route en echt aan de roue. Poortje uit rechtsaf pad op en gaan met de banaan. Ja en waar heb je dan geslapen in een duiventil .Helemaal super luxe  ingericht. 2 slaapkamers met douche en toilet. Vandaag liep het pad langs de duitse grens en niet zo klein stukje  Bijna 10 km bospad en bijna kaars recht. Wel wat saai maar voor een doorstapper als ik ben , ruim binnen 2 uur was de klus geklaard. Op het terras nog gesproken met meer pieterpad gangers ( voortaan p/p gangers ). De meeste liepen naar het zuiden ongeveer 6 etappes ,de limburg etappes. Bij Venlo nog door een mooi stukje natuur gelopen met veel visvijvers. even blijven kijken ( was ruim op tijd ) maar het waren alleen maar kleine vorentjes die ze aan de haak sloegen. Op het slaapadres werd ik ontvangen door de kleinkinderen .Twee meiden 5 en 10 jaar. Die twee wilde alles weten. Ook vertelde ik van Maartje en Pim en ja toen was er geen houden meer aan.Ze wezen mij de kamer enz onder toezicht oog van oma. Ik zei dat ik eerst wilde douche waar op Luna de jongste zei wel vlug he dan krijg je zo een biertje. De meiden zaten bij Jong Nederland en konden ook dit jaar niet op kamp. Ik vertelde wat van scouting en ook kwam de lange tafel met patat en snacks te spraken. ik vroeg kennen jullie platvoet boterhammen. Verbazing alom. uitgelegd wa t het in hield en de oudste ging potlood en papier halen en schreef alles op. Ik kreeg de sleutel van de poort ( de rest was open ) want zij gingen uit eten naar de italaan. De kinderen stonden erop dat ik mee mocht. Zo is het gekomen niet aanschuiven maar mee uit eten. Geweldig. De rekening zien we morgen wel. Wat extras voor een ijsje voor de meiden. Al met al wat saai het lopen maar toch een mooie leuke gezellige dag. Ondanks GEEN slagroom bij de koffie.

Gr Jan

1. Lia Van gool:
    25 juli 2020
    Prachtig die belevenissen
    Onderweg Jan
  2. Gabri van Dijk:
    25 juli 2020
    Schitterend om zulke scoutingweetjes te kunnen vertellen aan kinderen die daar zo enthousiast over worden. Die hebben dat ijsje zeker verdiend!
    Scouting is a way of life!!