Sarria Spanje 10-08-2022 25 km

10 augustus 2022 - Sarria, Spanje

Vandaag laat op en na de koffie natuurlijk vertrokken. Reeds 8 uur geweest. Ook was er regen dus regenjas paraat. Doch na de koffie zo goed als droog. Dus geen regenjas aan. Wel de luchtvochtigheid  voelde je goed. Alles plakte vanaf het begin. Heel de dag dreigend onweer en af en toe wat regen. Geen regenjas aan gedaan je wordt vanzelf nat zweet of regen maakt niet uit. Wel de regenhoes opgedaan. Aangekomen in Sarria eerst een auberge gezocht. Waren net voor de onweersbui binnen. Dus ons dingen gedaan. Behalve de was. Nutteloos wordt niet droog. Rond 3 uur zo goed als geen regen meer. Dus op naar een biertje. Foto's helaas ,alles ingepakt mocht het gaan regen. Was achteraf niet nodig. Tijdens het biertje in een frisse omgeving brak de bewolking alweer. Dus zonder de regenjas de stad in. Dus al met al niet verkeerd. Helaas wel weer regen. Vandaag wel de lange route gedaan dus wat langer maar niet over de berg maar er langs. Toch vandaag wel 900 hoogte meters gedaan. Dus vele denken korte etappe maar de beentjes weten wel beter.( achteraf ). Niet om op te schepen maar Arjen heeft het gelopen en hier telt echt de laatste loodjes zijn het zwaarst. En hij heeft de ervaring. De laatste week kan je hele camino om zeep helpen, door verschillende redenen. Maar vergeet niet te genieten anders wordt de hele tocht een (teleurstelling )is niet het goede woord maar volg je eigen camino ondanks wat je op deze reis tegenkomt. Ook papa camino heeft hier geleerd ,  blijf jezelf hoe moeilijk dat soms ook is.  Wees eerlijk naar jezelf maar vooral naar andere, dan ontstaat echte vriendschap. En zo naderen we de 100 km grens. Zal heel druk worden met (pelgrims) en wandelaars met of zonder rugzak. De camino zit uiteindelijk niet in de benen maar in je hoofd als jullie begrijpen wat ik bedoel.  Ja volgers de komende verhalen zullen minder gaan over de etappes  maar over wat was het nu werkelijk.  Als ik hier straks over terug lees wil ik ook dit onderdeel ( gevoel) terug kunnen halen. Ook raar om nu pelgrims door de stad te zien dwalen met regenjas en niet met zijn allen op het terras. Ook dit  is een ander gevoel.  Na de siesta Arjen opgezocht en die was bij een grote groep waar pappa camino niet onbekend was. Heerlijk weer weer zo tussen de jonge lui. Daarna gaan eten en kwamen we Frank en Etienne tegen en een meisje uit Maastricht die morgen haar eerste etappe gaat lopen. Had al schrik in de benen toen ze ons 4 m'n mannen met al hun ervaringen bezig hoorde. Maar we konden haar gerust stellen wij zijn er ook morgen eventueel als nood troepen.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Zachtjes tikt de regen op het scherm . Maar ook geluk zit in een regen druppel.

1. Lia Van gool:
    Mooi verslag weer Jan
  2. Bar:
    10 augustus 2022
    Gelukkig weer eens over het weer.
  3. Jan Cranenburg:
    10 augustus 2022
    Nu onweer dus geen weer deze keer. Maar hopen voor beter weer morgen weer
  4. Trees:
    11 augustus 2022
    fijn verslag weer Jan :-) !!!!!
  5. Jan Cranenburg:
    11 augustus 2022
    Je herinneringen maak jezelf,maar misschien ga je ze vergeten door ouderdom. Dus schrijf ze op
  6. Chantal:
    11 augustus 2022
    100km grens? Zal wel 1000km grens zijn?
  7. Jan Cranenburg:
    100 km grens die we nog moeten lopen. Reeds 1450 km in de benen