Saint-Jean-Pied-de-Port Frankrijk 12-07-2022 24 km

12 juli 2022 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Vroeg weg willen weer voor de warmte binnen zijn. Kregen nog een hard gekookt eitje🥚 mee en omhangen en wegwezen. Vandaag bemerk ik bij mezelf een heerlijk optimistisch gevoel na vandaag staan we aan de poort van de Spaanse camino. Onderweg ook 2 Brabanders tegen gekomen  die vanuit Nederland vertrokken waren. Lekker Nederlanders lullen en grappen maken. Vroeg binnen rond half een. Echt heel toeristisch, nieuwe boekjes gekocht en een nieuwe pet.  Ik had er een bij maar te heet en te dik. Prima voor de regen maar niet voor de zon. Dus een nieuwe aangeschaft. 🧢 Daarna lekker een biertje en bij praten met verschillende camino gangers. Na de gite vanaf morgen auberge ,douche ,wassen en spullen voor morgen klaarmaken. Een routeboekje afgewerkt 750 km afgelegd. Morgen een flinke kluif ,over de Pyreneeën.  Heel vroeg weg en ik hoop na 5 uur boven te zijn. Kenners zeggen gaat lukken. 80 procent dat morgen vertrekt zijn vandaag met trein of bus aangekomen. Als ze niet getraind zijn krijgen ze het lastig.  Alle pelgrims bedden zijn bezet. Ongeveer 290 bedden in de stad. Dus morgen een stoet van rugzakken de berg op. Foto's volgen als ik er puf voor heb. Na het eten ( 9 uur ) naar de gite ,ik was alleen nog niemand maakte aanstalten om naar bed te gaan. Snap ik nog heet en licht. Ik heb gebruik gemaakt van deze rust ,rugzak in orde gemaakt voor morgen. Dus 6 uur op , gezicht wassen  ,aankleden en weg wezen. Weg uit het gemier van de beginners. Sorry met alle respect maar ze weten nog niet hoe hun rugzak is ingedeeld alleen volgens het boekje. Eer ze weg zijn is hun rugzak al drie keer binnenste buiten gekeerd.  Gelukkig had ik een goede leermeester bij me. ZORG DAT ALLES VOOR JE GAAT SLAPEN GEREED IS OM BINNEN 2 MINUTEN WEG TE ZIJN UIT DE MIERENHOOP. Dat heb ik de afgelopen weken wel onder de knie gekregen 😋. Een goede voorbereiding is het halve werk. Oordopjes bij de hand . Kijken hoe het slapen gaat met 12 personen. Ik laat het jullie weten. Kan soms wel oplopen naar 150 personen. Een avontuur op zich. We hadden het ook nog even over mijn nieuwe pet. Arjen zei laat het prijskaartje eraan hangen. Dan denkt iedereen dat het je eerste dag is. En iedereen zal je erop attenderen dat het prijskaartje er nog aan zit. We gaan het meemaken.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Er is geen mooiere dag dan die met een brede glimlach.