Ponferrada Spanje 05-08-2022 29 km

5 augustus 2022 - Ponferrada, Spanje

Vannacht lekker geslapen . Ramen open en een lekker briesje door de kamer. Best fris. Geen gesnurk dus prima. Vele waren vroeg op om de zonsopgang te zien bij het kruis. Dus ze waren om zes uur op pad. Wij pas om kwart over zeven. Omdat de koffie pas om zeven uur klaar was. Zitten aan de koffie in het schemer komen er 2 meisjes langs, ken ze niet, nog niet eerder gezien, ze stoppen en roepen papa camino wat toevallig dat we je mogen ontmoeten. Kan het nog gekker. Toen we aankwamen bij het kruis kwam de zon net boven de heuvel uit.

20220804_184722

Ik had er een hele andere voorstelling van. Viel me eigenlijk tegen. Zie foto. Daarna doorgelopen en bij het eerste koffie punt  redelijk op schema. Ja schema we kennen inmiddels wel hoe snel we lopen. Elk uur 4.5 km inclusief de pauzes.   We zeggen ook niet nog zoveel kilo maar nog twee uurtjes lopen bv. De etappe zelf eerst een klim en daarna op en af met twee lange verschrikkelijke afdalingen. Steil en veel heel veel stenen.  Niet zo best voor enkels en knieën . Bij de tweede pauze (suikerpunt) colaatje .  Bij elk rustpunt hebben ze het over morgen. Ik denk dat ik maar heeeeel vroeg vertrek. De hele groep weer samen op het terras . Al met al een hels karwei. Ik heb veel respect voor de jongelui die dit fiksen. Ik weet wat het is ook al hebben wij al 1300 km in de benen. Het gaat pijn doen ook bij ons. Mijn ottermeisje had ook pijn bij het afdalen maar geen geklaag en doorgezet. Dat waardeer ik enorm in haar.  Omdat ik meer contact  heb met haar vernoem ik er. Maar ook de rest voor alle veel respect. We zitten niet allemaal in de zelfde auberge. Wij zitten vlak bij het kasteel van de tempeliers met een deel van de groep en de rest in de binnenstad in de municipale ( een slaapplaats van de gemeente )  Dus na half twee weer bezig met de was enz. Daarna kantoortijd . Met een biertje. En even afgesproken voor een drankje Ook nog gekeken of een kapper tijd voor mij had maar helaas. Dus later. Dan weer langzaam tijd waar gaan we eten. Eerst  de was opgeruimd ( nog niet droog ). Toen in slaap gevallen. Rond zeven uur wakker. Wel zware benen. Op zoek naar een restaurant doch pas om 8 uur open. Dus even op het terras een wijntje doen. De tafels waren al gedekt ,wijn aanwezig het feest kan beginnen. Arjen lag helemaal in een deuk. Die dacht dat ik sliep maar ik moest e.e.a. organiseren.😝  Het eten was super lekker.  Garnalen , inktvis en lamsboutjes.  Ook nog een kaasplankje .Maar zal de laatste dagen wel weer pelgrimsmenu worden. Half tien het feest is begonnen. Lang geleden dat het zo druk was rond mijn verjaardag. Geweldig  dit maakt een mens gelukkig. Toeval bestaat niet . Een van mijn vele gelukkige momenten in mijn camino. Is vanavond. Kan niet lang genoeg duren. Arjen ging zelfs naar de band toe om speciaal voor mijn verjaardag een lied te spelen. En ja ik ben ook niet van steen.. geweldig.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Geluk ligt in een klein hoekje maar vergeet niet te kijken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lia Van gool:
    6 augustus 2022
    Jan van harte gefeliciteerd met deze bijzondere verjaardag
    Een hele mooie dag
    🍺🍺🥳🥳
  2. Harrie van Gool:
    6 augustus 2022
    Als eerst Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en geniet er van 🎊🎊 verder weer veel plezier en succes.🧑‍🦯🤤🚶🍾🍾🍺🍺
  3. Bar:
    6 augustus 2022
    Van harte weer Jan fijne dag.
  4. Hetty:
    6 augustus 2022
    Ha Jan, van harte gefeliciteerd met je verjaardag geniet ervan
  5. Trees:
    6 augustus 2022
    hieperdepiep !!!!!!! van harte gefeliciteerd Jan, met deze bijzondere verjaardag
  6. Gerry:
    6 augustus 2022
    Van ❤️ Gefeliciteerd papa camino met deze bijzondere dag geniet ervan met volle teugen
  7. Gabri van Dijk:
    8 augustus 2022
    gefeliciteerd met je verjaardag! Deze vergeet je nooit meer.