Pamplona Spanje 15-07-2022 21km

15 juli 2022 - Pamplona, Spanje

Nog donker en opgestaan ,dag 33 begint zijn aanvang op naar Pamplona. Verwachte middag temperatuur 37 graden in de schaduw. Vele caminogangers om zes opstap . 21 km waar hebben we het over. Na 10 km koffie en een heerlijk Spaans broodje roerei en worst.🌭 Op naar de grote auberge. Onderweg nog leuke dingen mee gemaakt. Slaapplaats tussen de bomen en een bever in de rivier. Ik liep net met Sophie een  Nederlandse toen we een groepje zagen staan, ik riep al .koffie. kreeg op mijn donder en men zei  stil alsjeblieft.  Er was een bever bezig in de rivier. Wij dachten een otter. Sophie vond dit haar moment van haar camino. Want haar lievelingsdier was een otter. Was pas haar derde dag en ik zei er komen er nog wel meer ,toeval bestaat niet. Het verhaal achter de bever zou ze me later nog wel vertellen.🦦 Bij de auberge in de rij. Ik als een beetje ervaren en goed naar de verhalen van de leermeester geluisterd,  begon ik een ieder die aankwam voor het open gaan van de auberge  te vertellen rugzakken in lijn zetten en op die volgorde naar binnen voor het inchecken voor een slaapplaats. Sommige keken vreemd maar de meeste vonden het geweldig. Toen we bij Pamplona door de oude stadspoort liepen was hoe zal ik het noemen de bat de straten nog aan het schoon spuiten. Het weekend hadden hier de stieren door heen gelopen.🦬 Toch prachtig dat ze de stoep eerst schoon maken als de twee Hollanse boys de stad inkomen. Och ja humor ligt op straat maar blijkbaar lag hier gisteren iets anders. Bed opzoeken en spullen in orde maken voor morgen. Dan de stad in. Echt een oude vestiging stad. Ja kantoortijd maar wel kort. Alle bekende lopen langzaam binnen en willen een bier. En zo zijn we weer een dag verder. Om vier uur toch maar even naar de auberge gegaan . Even  mijn blog bijwerken en relaxen. Ik heb ook al een bijnaam in de groep namelijk papa camino. Vroeg binnen heeft een grote valkuil. Een hele middag caminogangers ontmoeten niks mis mee maar het grote gevaar is dat je veel alcohol drink. Dus even rusten en douchen om 4 uur en de spullen voor morgen gereed maken. Rond 8 uur gaan eten en dan slapen. De meeste 90 procent zijn pas 3 dagen op pad. Zullen nog vaak denken te lang doorgezakt.  🤣 . Eten met ons tweetjes ,was lekker. Even een afzakkertje en dan de weer de opmaak naar morgen. Ik hoop dat het niet te warm is op de slaapzaal. We weten inmiddels ook waar de term Spaans benauwd vandaan komt.

Groetjes 👩‍🦯👨‍🦯

Ik wil niet in andermans schoenen staan. De mijne zijn heet zat.

1. Trees:
    👍🏼 😃 🌅
  2. Bar:
    Weer de opmaak.
  3. Lia Van gool:
    16 juli 2022
    Weer een mooi verslag 👍🌞en voor straks weer lekker koud 🍺🍺😂🤗
  4. Harrie van Gool:
    👍🍺👍🍻👍🚶🍺🧑‍🦯👍🍺👏👏🍾👍👍
    Veel succes en de nodige koude biertjes 🍺🍺