Ophoven-Sittard 17-juli 2020 28 km

17 juli 2020 - Sittard, Nederland

Vandaag vroeg op een lange dag voor de boeg. De wekker had ik gezet om half zeven maar de haan was eerder net over zes. Maar opgestaan en en bakkie koffie gezet in de yurt en buiten op het grasveldje naar de haan zitten kijken. Gezorgt dat om 7 uur alles gereed was nog onbeten met Guus en toen om half 8 op pad. Vandaag ging het langs de maas naar Maaseik. Het juliana kanaal zorgt ervoor dat een groot deel van de maas droog staat. Geheel langs de oever gelopen van Ophoven tot Born laatste stuk was langs het juliana kanaal. Moet zeggen dat ging vlot je hebt al vlug een bepaald tempo ,meer als 5 km per uur. dus al met al zat ik al om 12 uur bij de sluis in Born 18 km van de 28 al verslonden. Een uur rust gepakt ( bootjes kijken ) want er was tijd genoeg. Onderweg nog wat gedronken en om 5 uur bij mijn afgesproken slaapadres.  Oeps niemand thuis ook de telefoon werdt niet opgenomen.  Niet lang geaarzeld want  "wanner er een probleem je pad kruist, verander de richting maar niet de bestemming " zei een chineese wijsgeer vast ook een pelgrim. Via google gezocht naar een hotel en liefst zo goedkoop mogelijk kwam uit bij Oranje hotel 49 euro incl onbijt .Er  was een kamer vrij dus meteen vast gelegd. Vlak bij het station ,de start voor morgen.  Al met al een eneverende dag , vele gesprekken gehad onderweg zeker sinds Vessem maar die kan ik niet allemaal opschrijven. Ik hoop dat mijn geheugen ze wel opslaat. Kwam hier bij Sittard verkeers bord tegen 23 km .Maastricht. Dat is niet eerlijk mijn route boekje zegt nog 70 km. Al met al zijn er al 180 km onder mijn voeten weg gegleden . Verleden tijd zei een dame onderweg , alleen nog als herinnering. Zij kan het weten had van Le Puy naar Santiago de Compostela gelopen. Morgen een korte etappe 19 km wel stuk warmer en kan pas om 5 uur de sleutel ophalen bij de overbuur vrouw. Ik ben benieuwd.

gr Jan

1. Lia Van gool:
    Het gaat gestaag vooruit Jan
    👍👍
  2. Gabri van Dijk:
    18 juli 2020
    Op slechts een paar honderd meter van de Scout-shop voor Limburg verwijderd!
  3. Gabri van Dijk:
    18 juli 2020
    Overigens, het smalste stukje Nederland ligt helemaal niet in Limburg. Het ligt namelijk bij het Sanskulottenpad, gemeente Baarle-Nassau. Dit om verwarring te voorkomen.