Nasbinals Frankrijk 16-06-2022 27 km

16 juni 2022 - Nasbinals, Frankrijk

De volgende etappe naar Nasbinals. Niet zoveel klimmen maar behoorlijk lang en de temperatuur is weer moordend.  Vooral na 11.00 uur. We sliepen in een gite met ontbijt. Oftewel een petit dejeurne. Nou petit ( klein ) zeker. Koffie wat kwark stokbrood en jam en ook eventueel een appel. Je kunt beter langs de bakker lopen alleen dan geen koffie die pak je dan onderweg. Voor de lunch wel even langs de bakker. Heerlijke zachte broodjes met ham en kaas , ei sla en tomaat en olijven voor het frans tintje. Toen op pad lekker doorgelopen en op tijd ( na ongeveer 2 uur ) pauze. Veel wandelaars op pad vandaag. Tegen lunch tijd (12uur ) al ruim 15 km gelopen. Nog 11 te gaan. Onderweg dacht ik als dit lopen voor een diploma was voor bergbeklimmer had ik voor daling een 6 en voor klimmen een 4. Veel water gedronken maar kreeg last van maagzuur. Kan aan het water liggen hier. Later op de dag beter. Waar al dat vocht blijft? Hoef niet of nauwelijks naar toilet. Laatste stop bij een kraampje langs de weg  met Nederlanders gezeten. Op naar Nasninals nog 5 km te gaan. Nog aardig klimmen en was ook blij dat we er waren. Ik dacht aan een liedje heen en weer maar hier gaat het op en neer . Slapen in de zelfde gite als waar Arjen 5 jaar geleden heeft  geslapen. Eerst een biertje genomen en toevallig komen er Nederlanders voorbij. Wilde wel even kletsen met Nederlanders. (Zitten hier op de camping.) Ben naar de kamer gegaan en Arjen ging kijken voor een slaapplaats voor morgen. ( is geregeld. )  Vandaag  slaapkamer voor 5 personen. Lekker douchen en mijn wasje doen. Toen even naar het terras biertje doen en mijn blog verwerken. Alles gaat prima alleen hebben jullie even. Waarom......zijn die bergen zo hoog, en de zon zo warm, en de dalen diep ,toilet bezoek geheel ontregelt hoef ik geen gebruik van te maken en nu juist hier in Frankrijk dat langs de route prima is geregeld. Ontbijt karig, water slecht , weer heet , bier zo lekker, geld zo vlug op. Ja het leven gaat niet over rozen maar hier over flinke keien. Maar waarom zeuren ,kwam een meisje tegen liep op sandalen , schoenen op de rugzak. Voeten vol met tape en pleisters, negen grote blaren. Ik hoop dat dat mijn bespaart blijft. En zo zie je wat voorbij gaan op een dag ,maar dat is de Camino . Geven en geven en de rest wordt genomen.  GRAPJE..Een heerlijke ervaring en eenmaal aangekomen en weer opgefrist en gesetteld. Is alles prima ,genieten. Jullie kunnen ons sponsoren.  Help de craantjes de Pyreneeën door. Dat is ook een goed doel toch.😉 . Wat eten we vanavond?? .Arjen op pad gestuurd moest toch sigaretten hebben. Restaurant gevonden ik niet echt honger , maag nog niet in orde. Kan nog gaan veranderen. Heerlijk gegeten eendenborst wel veel te veel niet alles  op. Kwart voor acht gegeten. Nog een wijntje en dan naar bed. Het is welletjes geweest vandaag.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Elke wandeling levert meer op dan we zoeken.

1. Chantal:
    Toppie!
  2. Gabri van Dijk:
    16 juni 2022
    Vraag maar eens aan Arjen of dit liedje een herinnering oproept aan zijn vorige Camino:
  3. Bar:
    Mooi weer.