Najera Spanje 21-07-2023 17 km

21 juli 2022 - Nájera, Spanje

Vandaag deel 3. Saaie etappe langs de snelweg via een grindpad. Zelfs een stukje omgelopen voor koffie. Mijn knie voelde niet lekker vanmorgen bij vertrek pas na de koffie alles weer redelijk. Nog overwogen om een knieband te kopen maar als het zo blijft lijkt me dat niet nodig. Vlakke etappe dus voor de lunchpauze in de stad. Lekkere pinchos eten. Heerlijk. Nog even naar gisterenavond. Twee Duiters en een Nederlandse jongen kwamen vrij  laat binnen. De regel is 10.00 uur binnen staat ook aangegeven. De heren vonden het nodig om samen luidruchtig een gesprek te voeren. Iedereen zeven man lagen op bed doch niemand reageerde tot Arjen ( de Viking ) het welletjes vond. Hij sprak de Nederlandse jongen er op aan dat dat niet de bedoeling was. De regel is 10.00 uur binnen en licht uit. De jongen wou de discussie aangaan ,maar Arjen zei drie keer luid en duidelijk mond dicht ,licht uit en naar bed. Regels zijn regels en wist je deze niet dan weet je het nu. Einde discussie en een ieder kon gaan slapen.  Nou ja slapen regelmatig was er een gratis concert  van de caminovarkens. Bij aankomst was de auberge nog niet open. Verplichte siesta. De fotograaf had vandaag een snipperdag alleen maar muziek geluisterd. Arjen ging even kijken of de andere auberge open was. Toen kreeg ik een ingeving. Hotelletje.  Dus even google en vond er een op 400 meter waar we zaten met de lunch. Toen Arjen terug kwam zei hij auberge is pas om 2 uur open. Ik vroeg wat denk je van een hotelkamer.  Zal wel duur zijn en misschien geen plaats dacht hij. Maar had mijn huiswerk al gedaan. Er was een kamer vrij voor 52 euro voor twee personen. Niet lang geaarzeld en daar naar toe. Niet superluxe maar voor 13 euro pp meer als in de auberge, geweldig. Heerlijk douche shampoo en zeep aanwezig en heerlijke handdoeken. Nou dat was even genieten. Ik zag eruit als een kind in zijn badje vol met schuim. Geweldig dat is genieten na al de auberges. Niemand om je heen die staan te wachten voor de douch en of toilet. Ook een balkon met waslijn. Nou lieve mede caminogangers als de beurs het toelaat een aanrader op advies van pappa camino. Je voelt je als herboren. Biertje doen en op het plein naar de markt. Lijkt wel een vakantie dag in Spanje. 3 uur even rusten ,te warm. Om 5 uur naar het plein daar waren twee Nederlanders die we eerder hadden ontmoet. Daar na gaan eten in een tentje in de binnen stad. Niet slecht pelgrims menu.  Toen naar het hotel . Arjen ging nog een wijntje doen. Ik niet voor vandaag genoeg alcohol. Sommige jonge lui denken dat ze op vakantie zijn aan de Costa Brava. Kwart voor negen naar het hotel ,was opruimen en nog even een heerlijke douche.  Dan het sociale gebeuren op de telefoon en verder rust. Morgen weer een nieuwe dag.

Groetjes👨‍🦯👩‍🦯

Wie zich zelf niet kietelt lacht te weinig.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Chantal:
    21 juli 2022
    Goed bezig en fijn om eens in een hotel te zijn!
  2. Lia Van gool:
    21 juli 2022
    Mooi toch voor zo weinig een hotelkamer
    Genieten zolang het kan 👌🌞🤗
  3. Harrie van Gool:
    21 juli 2022
    Jullie lachen al zonder gekieteld te worden. gelijk heb je een keer een beetje luxe is geen overbodige luxe . goed gedaan na een dag en nacht afzien 👍👍👍🍷🍻🚶🧑‍🦯
  4. Gabri van Dijk:
    22 juli 2022
    Die prijzen, dat is om over te lachen!!
    Hier een spaanse lach: https://www.youtube.com/watch?v=Fkk9DI-8el4&ab_channel=FaizalSaban
  5. Trees:
    22 juli 2022